مدیر کل جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: میزان تحقق اشتغال تعهد شده بخش کشاورزی کردستان در سال ۹۲ بر اساس سند توسعه اشتغال استان ٩٧.٢ درصد است.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه حبرنگاران سنندج، حسن‌نژاد گفت: بر اساس برنامه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لازم است تا پایان سال ٩٢ تعداد ٩ هزار و ٤٠ شغل در بخش کشاورزی ایجاد شود که تاکنون ٥٣٠٠ شغل ایجاد شده و بر این اساس میزان تحقق اشتغال تعهد شده بخش کشاورزی کردستان در سال 92 بر اساس سند توسعه اشتغال استان ٩٧.٢ درصد است.

وی گفت: بر این اساس میزان تحقق اشتغال بر اساس برنامه پنج ساله توسعه استان در سال‌های ٩٠، ٩١ و ٩٢ به ترتیب ٩٨.٢ درصد، ٩٩.٨ درصد و ٩٧.١ درصد بوده است.

حسن‌نژاد افزود: تعداد شاغلان بخش کشاورزی در سال ٩٣ باید به ١٣٠ هزار نفر و در سال ٩٤ نیز به ١٣٤ هزار و ٢٠٠ نفر برسد.وی نرخ رشد متوسط سالانه اشتغال بخش کشاورزی براساس برنامه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان را ٣ درصد عنوان کرد و گفت: نرخ رشد متوسط سالانه تحقق یافته اشتغال بخش کشاورزی تا کنون ١٠٧ درصد بوده است.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار تاکنون ٣٠٢ میلیارد تومان تحقق یافته است که ٢٠٢ میلیارد از محل کمک‌های فنی و اعتباری و نزدیک به ١٠٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان در 3 سال اخیر به بانک‌ها تزریق شده است.

وی افزود: تا کنون ٦٩ درصد منابع مالی توسط بخش خصوصی، ١٧ درصد توسط بخش دولتی و ١٤ درصد نیز توسط بخش تعاون تامین شده است./س
 
برچسب ها: اشتغال ، کشاورزی ، تحقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.