منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در بندرعباس با ساخت برخی قطعات مورد نیاز، شش میلیارد ریال صرفه جویی کرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با ۴٣٣ هزار و پانصد کیلومتر وسعت (٢۶ درصد خاک کشور) ، وسیع ترین منطقه بین مناطق ١٠ گانه انتقال گاز کشور است .

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت : قطعات ساخته شده کارتهای الکترونیکی مورد استفاده در توربو کمپرسورها و یک دستگاه در توربینهای معمولی است .

صفرعلیزاده افزود : این منطقه با بومی سازی، مهندسی معکوس و تعمیر تجهیزات مورد نیاز توانسته است در حوزه تامین قطعات پیشتاز باشد و به حداقل وابستگی برسد.

وی انتقال گاز به روش جریان آزاد گاز برای صرفه جویی و بهره برداری بهینه از تاسیسات تقویت فشار گاز، ساخت پوسته توربین به روش جوش پلیمری و ساخت فیلتر هوای ورودی و سوخت توربین را از جمله فعالیتهای این منطقه در زمینه خودکفایی برشمرد.

پوشش مناطقی با سرمای زیر ٢۵ درجه تا گرمای بالای ۵٠ درجه، وجود خطوط منفرد و بیش از ٢ کیلومتر خط لوله در بستر دریا را می توان از ویژگیهای منطقه ۶ عملیات انتقال گاز برشمرد.

استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشهایی از استان یزد زیر پوشش منطقه ۶ عملیات انتقال گاز است .

هم اکنون این منطقه دارای ٣ ایستگاه تقویت فشار گاز در هرمزگان، ٢ مرکز بهره برداری خطوط لوله در بندر عباس ، سیرجان و مرکز بهره برداری در شهر کرمان ، کهنوج و ایرانشهر است.

این منطقه به صنایع بزرگی مانند نیروگاه بخار هرمزگان، نیروگاه خلیج فارس، صنایع معدنی و فلزی هرمزگان ، نیروگاه کرمان،، مس سرچشمه، مس خاتون آباد، سیمان ممتازان، سیمان زرین، لاستیک بارز، فولاد کرمان، و سیمان کرمان گاز می رساند.

منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در بخش خانگی به مصرف کنندگان شهرهای استان کرمان و هرمزگان گاز می رساند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.