برای توسعه و گسترش ساخت اخلاقی و اجتماعی باید فعالیت های تربیت بدنی در صدر جدول فعالیت های مدارس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهرزاد حمیدی  معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش، در جمع رؤسای ادارت تربیت بدنی، اظهار داشت: تربیت بدنی باید در اولویت فعالیت های مدارس باشد و نباید نگاه به تربیت بدنی، حداقلی باشد.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در امر ورزش دانش‌آموزی، گام های بلندی برداشته شده است، افزود: در دوره ابتدایی، طناب زنی به دانش آموزان آموزش داده می شود علاوه بر این باید تلاش شود از ابتدا دانش آموزان مهارت های ادراکی و حرکتی را به عنوان  یک زیر ساخت فرابگیرند تا در آینده به عنوان ورزشکار مطرح به موفقیت برسند.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اساس کار این معاونت را ساماندهی ساعات درس تربیت بدنی در مدارس اعلام کرد و گفت: باید اقداماتی صورت گیرد تا انگیزه های 33 هزار معلم تربیت بدنی ارتقاء یابد و در این راستا باید از ابزارهای مختلف استفاده کنیم تا به صورت شبکه ای با آنها ارتباط برقرار سازیم.

وی افزود: برای این منظور به جز محتواسازی در قسمت فوق برنامه، باید با مشارکت اولیاء، فعالیت درون مدرسه ای را توسعه دهیم، زیرا یکی از سیاست های دکتر فانی اهمیت توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش است .

حمیدی بیان کرد: برنامه های کانون ورزشی درون مدرسه ای نیز در فاز اول در مدارسی که امکانات بهتر دارند اجرا خواهد شد. باید تلاش کرد که در "کانون های ورزشی درون مدرسه ای"، از بهترین معلمان در رشته های مختلف ورزشی بکار گرفته شوند تا کیفیت کار کانون ها، مدرسان و تجهیزات باعث جذب دانش آموزان گردد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش بیان کرد: برای شروع در 700 منطقه طرح "کانون درون مدرسه ای "را در رشته های اولویت دار بر پا کرده ایم، تصریح کرد: امسال در طرح ساماندهی، مدارس ابتدایی در گروه اول قرار دارند و مقرر شد باهمکاری فدراسیون دانش آموزی طرح ساماندهی نیروها شکل بگیرد و پس از ارزیابی های کارشناسی، به مدارس مجوز تخصصی اعطا شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آغاز ، کانون ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار