حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار برای رسیدن به نظام مالکیت معنوی مناسب ، هماهنگ و همسو با توسعه کشور و منافع ملی نیازمند همراهی و همگامی بیشتر نهادهای مختلف با وزارت ارشاد هستیم.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی « لادن حیدری » ، مدیر کل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: متاسفانه به دلیل نبود ساز و کار صحیح ، منافع مادی و اقتصادی امور فکری در دست تکثیرکنندگان و تقلیدکنندگان قرار می گیرد و این امر باعث می شود  صاحبان دانش و هنر از خلق آثار یا عرضه‌ی محصولات فکری خود امتناع ورزند.
 
وی ادامه داد : اگر چه در حال حاضر نیز آثار ادبی و هنری از قبیل کتاب، نمایشنامه، شعر، سرود، آثار سمعی بصری، موسیقی، نقاشی، ...مورد  حمایت قانون قرار دارند ، اما  قوانین فعلی برای حمایت از آثار ادبی و هنری کافی نیست و نیاز به بازنگری دارند.
 
به گفته حیدری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی حق مؤلف کشور در راستای حمایت از پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری و رعایت حقوق این افراد "چهارمین همایش حقوق مالکیت ادبی-هنری و حقوق مرتبط" را در روز ششم اردیبهشت ماه سال 1393 برگزار می کند.
 
دبیر همایش  حقوق مالکیت ادبی _ هنری  هدف از برپائی این همایش را  حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار و فراهم کردن زمینه های مطمئن برای ترغیب هنرمندان و صاحبان آثار هنری و ادبی برای خلق آثار بهتر و کاربردی تر دانست.
 
عضو کمیته سیاستگذاری و هماهنگی همایش حقوق مالکیت ادبی- هنری و حقوق مرتبط گفت: این همایش با رویکرد ویژه به نقش سازمان های مدیریت جمعی با 5 کمیته «سیاستگذاری و هماهنگی»، «اجرایی»، « علمی» ، « تبلیغات»  و « تدارکات و پشتیبانی»  فعالیت ها و اهداف خود را به اجرا می گذارد.
 
وی از تمامی پژوهشگران، استادان، صاحب نظران، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه  مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط دعوت کرد تا در این همایش شرکت کنند.


انتهای پیام/اق
برچسب ها: وزارت ، ارشاد ، مدیرکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار