معاون امورشهری و فضای سبز منطقه 16 در بازدید از اولین خانه خورشیدی شهر تهران از تجهیز کلیه ساختمان‌های اداری و سرویس‌های بهداشتی منطقه به پنل خورشیدی در سال آینده خبرداد.

هومن نصیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و به منظور کاهش مصرف انرژی و به دنبال آن استفاده از انرژی‌های خدادادی، نصب پنل‌های خورشیدی را در ساختمان‌های اداری و سرویس‌های بهداشتی منطقه در دستور کار قرار دادیم. 

وی به هدف از ساخت خانه خورشیدی تهران که امروز خانه محیط زیست پهنه جنوب تهران شده اشاره و اظهار کرد: هدف شهرداری منطقه 16 این بود که به مردم یادآوری کنیم که استفاده از انرژی‌های پاک و نو در مبحث حفظ محیط زیست و این که بتوانیم شهری پاک داشته باشیم به واسطه این که شهر تهران مشکلات آلودگی بسیار زیادی دارد بسیار تأثیرگذار است. 

نصیری سپس به ویژگی‌های اولین خانه خورشیدی تهران اشاره و عنوان کرد: این خانه خورشیدی طوری طراحی شده که توسط بهترین شرکت سازنده این تجهیزات که هم انررژی برقی و هم انرژی گرمایی را از انرژی خورشیدی تأمین می‌کند استفاده کند. 

وی همچنین افزود: خانه خورشیدی تهران قابلیت این را دارد که مازاد انرژی تولیدی را به پارک منتقل کند که بتواند پایش هوای پاک را هم تاحدودی تأمین کند. 

نصیری در ادامه تصریح کرد: منطقه 16 به جهت پتانسیل قوی کارشناسی که دارد همیشه اولین‌ها در این منطقه انجام می‌گیرد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سطح منطقه غیر از این که خانه خورشیدی را داریم از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی گرمایشی در سرویس‌های بهداشتی از 1و2 سال قبل استفاده کردیم و درسال 93 کلیه سرویس‌های بهداشتی منطقه و ساختمان‌های اداری هم توسط پنل‌های خورشیدی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
 
 


برچسب ها: تهران ، خورشید ، پنل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار