یک استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نتایج حاصل از مطالعه‌ای نشان داد که مبتلایان به آرتریت روماتوئید بیشتر دچار افسردگی می‌شوند که غربالگری مشاوره روانپزشکی باید به طوری جدی در این گروه انجام شود.

دکتر جلال شاکری استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آرتریت روماتوئید یک بیماری عضلانی اسکلتی با شیوع 2.1 درصد جمعیت جهان است، گفت: افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید علاوه بر محدودیت فیزیکی به اختلالات روانی نیز گرفتار می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه اختلال افسردگی از جمله بیماریهای روانی شایع در این گروه است، ادامه داد: مطالعه‌ای با هدف بررسی مقایسه‌ای میزان ابتلا به علائم افسردگی در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید انجام شد که در این مطالعه ۱۷۱ بیمار مبتلا به این بیماری از نظر ابتلا به علائم افسردگی مورد بررسی قرار گرفتند. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: نتاییج حاصله از این مطالعه نشان داد که تفاوت معنی داری بین دو گروه بیمار و شاهد در توزیع فراوانی شدت افسردگی در چهار سطح جزئی خفیف، متوسط و شدید وجود دارد. 

وی یادآور شد: علائم افسردگی در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بیش از جمعیت غیر مبتلا بوده و به نظر می‌رسد که غربالگری افسردگی و مشاوره در روانپزشکی در مبتلایان به این بیماری باید به طور جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار