وزیر امور خارجه ترکیه بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ،  وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در نیویورک بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد .
احمد داوداوغلو پس از دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در نیویورک در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد هرگونه لطمه ای که به یکپارچگی اوکراین وارد شود ، در منطقه و در اوراسیا عواقبی خواهد داشت.

وی گفت : «ما با توجه به این موضوع بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید می کنیم. کابینه‌هایی که در اوکراین بر سر کار می آیند باید نماینده همه مناطق این کشور باشند. ترکیه موضع مشترکی با متحدان خود درباره تمامیت ارضی اوکراین دارد.  ما در مذاکراتی که با مقامات روسیه داشتیم نیز این موضوع را اعلام کردیم. امیدواریم تصمیمی که مجلس جمهوری خودمختار کریمه درباره اعلام استقلال اتخاذ کرده است به گونه ای ارزیابی نشود که لطمه‌ای به یکپارچکی اوکراین وارد شود.  باید هرگونه راه حلی در چارچوب تمامیت ارضی اوکراین بررسی شود. من مشکلاتی را که تاتارهای کریمه در زمینه های مختلف از جمله تامین امنیت با آن مواجه اند برای دبیر کل سازمان ملل تشریح کردم. ما دیدگاه های مشترکی با دبیر کل سازمان ملل درباره اوکراین داریم.» 

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر حمایت کشورش از تاتارهای کریمه گفت :« ما همواره در کنار تاتارهای کریمه بودیم و از این پس نیز در کنار آنان خواهیم بود. هیچکس نباید در این باره تردید کند که ترکیه مصمم است هر گونه گامی را برای ادامه موجودیت تاتارها در کریمه و حمایت از حقوق آنان بردارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار