مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر گفت: بیماری قارچ شمشاد که از سال 89 از گیلان آغاز شد به بخشی از درختان شمشاد مازندران و غرب مازندران خسارت وارد کرد.

عطایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ افزود:این درختان ظاهری خشک پیدا کردند که پس از تحقیقات و بررسی‌های به‌ عمل آمده راهکاری‌هایی ارائه شد و به‌صورت پایلوت در جنگل سی‌سنگان برای از بین بردن قارچ‌ها آتش سطحی در کف جنگل ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در راستای کاشت و توسعه نهال در فضاهای آموزشی، امامزاده‌ها و فضاهای خالی پایگاه‌های بسیج و پارک‌های جنگلی نسبت به کاشت نهال اقدام شد.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر گفت: قبل از آغاز هفته منابع طبیعی تعداد یک‌هزار اصله نهال در مسیرهای اصلی غرس و تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

عطایی افزود: کار ما حفاظت است و این امر تعطیلی شدنی نیست اما اعتبارات سالانه ما حدود است اما در سال 91 و 92 موفق به کسب درآمد از محل طرح های جنگل‌کاری شدیم که در سال 91 سی میلیارد ریال و در سال 92 هم 28 میلیارد ریال در آمد کسب شد.

وی تصریح کرد: از محل درآمد استانی قرار بود که 72 میلیارد ریال تخصیص یابد اما تنها از این رقم 10درصد اختصاص یافت و پارسال نیز پیش‌بینی 39 میلیارد ریال تخصیصی را داشتیم که 67 درصد تخصیصی داشتیم که آن نیز به اجبار و بابت جبران خسارت سیل اختصاص یافت./ش

برچسب ها: قارچ ، بخشی ، شمشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.