تخلیه وبارگیری کالا در مجتمع بندری شهید رجائی در یازده ماه امسال ۵ درصد افزایش داشته است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت : دراین مدت بیش از ۶۷ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد .

استیری افزود : بیش از ۴۵ میلیون تن از این کالا ها غیر نفتی و بیش از ۲۲ میلیون تن مواد نفتی بود .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ۲۶میلیون تن از کالاهای بارگیری شده را کالا های صادراتی با ۲۷ درصد افزایش اعلام کرد .

استیری افزود :در یازده ماه امسال بیش از ۱۳ میلیون تن کالای غیر نفتی از این بندر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود : در این مدت، ۳هزار و ۶۱۵ فروند کشتی در اسکله های این بندر پهلو گرفت که۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد .

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران با ۴۸۰۰ هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۸۸ میلیون تن کالا برخوردار است.

این بندر ۴۰ پست اسکله وپایانه های کانتینری ، با ظرفیت ۶ میلیون کانتینر در سال، را دارد و بیش از ۵۵ درصد حجم کل صادرات و واردات ایران و تخلیه و بارگیری حدود ۹۰ درصد کالاهای کانتینری کشور در این بندر انجام می شود ./س
 

برچسب ها: تخلیه ، کالا ، رجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.