"مایکل راجرز "که نامش به عنوان رئیس بعدی آژانس امنیت ملی آمریکا ذکر شده است، وعده شفافیت بیشتر در روشهای جاسوسی این سازمان داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde)،" آدمیرال مایکل راجرز "که نامش به عنوان رئیس بعدی آژانس امنیت ملی آمریکا ذکر شده است، در برابر  کمیسیونی از سنا، وعده شفافیت بیشتر در عملکرد آژانس امنیت ملی را داد اما خاطر نشان کرد شنودهای تلفنی ادامه می یابد. 

راجرز  به منظور تشریح اهدافش در صورت انتصاب در راس آژانس امنیت ملی آمریکا در برابر کمیسیون نیروهای مسلح سنا حضور یافته بود.

این نظامی بلندپایه از کارشناسان سازمانهای مخفی آمریکا است اما پس رسوایی شنود های غیرقانونی این آژانس، ریاست این آژانس امروز به مهارتی دیگر نیاز دارد و آن جلب اطمینان افکار عمومی و نمایندگان کنگره است. 

راجرز گفت :« من شریکی فعال  برای اجرای تغییرات مورد نظر رئیس جمهور ضمن احترام به ماموریتهای آژانس امنیت ملی خواهم بود. نیت من این است که در اجرای وظایفم حتی الامکان شفاف باشم.»

اینک باید دید چگونه مسئله جاسوسی و رعایت حریم خصوصی افراد را می توان با یکدیگر آشتی داد. 

راجرز گفت :«سوالی که باید پرسیده شود این است که چگونه می توانیم سریع عمل کنیم و توان استفاده از داده‌ها را در مهلت زمانی منطقی حفظ کنیم ضمن آنکه حقوق افراد نیز حفظ شود؟»

افشاگریهای ادوارد اسنودن تکنیسن سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، از نقض آشکار حقوق شهروندان توسط آژانس پرده برداشته بود. وی در ماه ژوئن گذشته، از ابعاد برنامه های جاسوسی آمریکا پرده برداشته بود. آژانس امنیت ملی آمریکا در نظر دارد به جمع آوری اطلاعات به منظور پیشگیری از حملات دشمن ادامه دهد. به گفته مایکل راجرز کارهای اسنودن لطمات زیادی به کارهای اطلاعاتی آمریکا زده است. 

جو مانچین سناتور آمریکایی گفت :« برخی کارهایی که اسنودن کرده و همچنان به آنها ادامه می دهد، قابل جبران نیست؟»

راجرز در پاسخ گفت :« این باعث خسارت بسیار زیادی شده است. این افشاگری‌ها، بخشهایی از روشهای  عملیاتی ما را افشا کرده است.»

قضیه اسنودن همچنان در آمریکا و سراسر جهان جنجال به پا کرده است. واشنگتن با خشم متحدان خود مواجه شده است که از مطلع شدن از جاسوسی مسئولان بلندپایه خود ، بسیار خشمگین هستند. پارلمان اروپا روز چهارشنبه قرار است درباره طرحی برای تعلیق توافقهای مرتبط با مبادلات اطلاعات با آمریکا تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار