سرمربی و کاپیتان تیم پتروشیمی در کنفرانس خبری قبل از فینال غرب آسیا، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مهران حاتمی سرمربی تیم پتروشیمی در جریان کنفرانس خبری باشگاه، در مورد سودی که بازیهای غرب آسیا برای بسکتبال ایران دارد، توضیح داد: تیمهای لبنانی به خاطر تخلفات انجام شده در مسابقات نیستند در حالی که قبلا دو تیم تمام عیار به مسابقات می فرستادند و 60 درصد ترکیبشان با پاسپورت لبنانی، خارجی بودند اما تیم ASU همان ترکیب تیم ملی اردن را دارد که چند سال قبل مانع رفتن ایران به المپیک شد. عراق هم تیم خوبی دارد. 

وی ادامه داد: به نظرم این مسابقات در هر سطحی هم که برگزار شود، باز برای بازیکنان جوان بازدهی زیادی دارد برای مثال بهنام یخچالی و مسعود سلیمانی اولین تجارب خود را پشت سر می گذارند. هر چند که برای بازیکنانی مثل کامرانی، چنین مسابقاتی، هیچ باری ندارد.
 
حاتمی گفت: غرب آسیا جایگاه بزرگی است و ما با عینک بدبینی به آن نگاه می کنیم. متاسفیم که لبنان نیست چون در صورت حضور آنها فشار زیادی به سایرین وارد می شد اما در حد فعلی هم ما راضی هستیم.
 
حق داوران را ضایع می کنیم 

سرمربی پتروشیمی در پاسخ به اینکه آیا رقابت امسال در لیگ سالم بود، تاکید کرد: همیشه در این لیگ گله کرده ایم اما به نظرم در بحثهایی مثل داوری شخصیت آنها را نباید نادیده گرفت. داوران ما سالم هستند و هر چند گاهی از روی عصبانیت ایرادهایی به آنها گرفته ام اما به نظرم فشار زیادی روی داوران می گذاریم که حق آنها را ضایع می کند. در حالی که داوران ما جزء بهترینهای آسیا هستند.

بازیکنان خارجی ما همیشه تاثیرگذار بوده اند

سرمربی پتروشیمی در مورد هزینه های تیم گفت: پتروشیمی امسال متمول نشده بلکه همیشه این هزینه ها در تیم انجام می شده است. امیدوارم روزی هر 12 باشگاه ما به همین شکل باشند. تیم ما از شرایط فعلی به خود می بالد چون هیچ هزینه ای صرف موارد غیراخلاقی نشده است. بازیکنانی که آمده اند همیشه یادگارهای خوبی از خود به جای گذاشته اند مانند سانی بچیروویچ و جابر ابراهیم که برای بازیکنان ما الگو بودند. 

وی اضافه کرد: بازیکنان داخلی مانند سهراب نژاد هم علاوه بر شخصیت خوبی که باعث می شود همه آنها را دوست داشته باشند، سطح متفاوتی از بسکتبال را به نمایش گذاشتند و بازیکنان خارجی روی کار گروهی تیم تاثیرگذاری خاصی داشتند. 

حاتمی در مورد تنشهای بازی با مهرام تاکید کرد: شاید در نگاه اول تنش در بازیهای طولانی فینال زیاد باشد اما صورت مسئله را نباید پاک کرد و به جای کوتاه کردن بازیها باید اخلاق مداری را هم یاد بگیریم. این در پتروشیمی همیشه رعایت شده است و اگر ایرادی هم باشد به عنوان نفر اول قبول می کنم. ضمن اینکه شهامت عذرخواهی به خاطر اشتباهات را دارم. بازی با مهرام هم برای من مثل سایر مسابقات است، ما دوست داریم نتیجه بگیریم و سعی کرده ایم هیج جوی ایجاد نکنیم که گریبان خودمان را بگیرد.

وی ادامه داد: می دانیم که فدراسیون در شرایط حساس، منطقی عمل می کند و وامدار کسی نیست. جلوگیری از حواشی هم وظیفه ما است که اجازه ندهیم کسی از متن خارج شود.
 
سرمربی پتروشیمی در مورد فینال غرب آسیا گفت: باید تاکید کنم که مهرام سالها برای بسکتبال زحمت کشیده اما پتروشیمی هم همینطور بوده و باید حق وحقوق پتروشیمی در فینال رعایت شود. 

اسپنسر را به خاطر بازیکنان ایرانی مرخص کردیم

سرمربی پتروشیمی در مورد تغییرات زیاد امسال گفت: از ترس سال قبل که به خاطر مسائل خارج از زمین موفق به جذب خارجی نشدیم همان ابتدای فصل اسپنسر را جذب کردیم اما به مرور فهمیدیم که بازیکنان ایرانی باید سهم بیشتری داشته باشند و اسپنسر را مرخص کردیم. برای غرب آسیا هم پیش بینی این بود که تیمها با یک یا دو خارجی خوب بیایند و به همین دلیل دو خارجی آوردیم. 

وی در مورد وضعیت وحید حاجیان توضیح داد: حاجیان با مصدومیتی که پیدا کرد سال جدید را با بسکتبال شروع نمی کند و از ابتدای فصل بعد به بازی برمی گردد اما مطمئنا تا زمان رفع مصدومیت کنار تیم است و در ادامه هم با تیم خواهد بود. از طرفی بازیکنان توانمند دیگری داریم که جای خالی این بازیکن را برایمان پر می کنند.

تیمهای شهرستانی همیشه مسئله دار هستند

حاتمی در مورد حواشی ابتدای فصل تیم اشاره کرد: امسال سعی کردیم از ابتدا مشکلات سال قبل را حل کنیم و به خاطر شکل سهمیه بندی مجبور به جذب بازیکنان به این شکل شدیم اما به هر حال یک تیم شهرستانی همیشه مسئله دار است.  شاید اگر نزدیکتر به تهران بودیم، بیشتر دوستمان داشتند.

سهراب نژاد: مشکلی با کنار رفتن در پلی آف ندارم

اولین سوالی که از حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی شد، در مورد سهمیه بودن این بازیکن و کنار رفتنش از لیست بازیکنان بعد از بازیهای غرب آسیا بود. سهراب نژاد گفت: مهمترین بخش لیگ ما پلی آف است که حساسترین زمان برای نتیجه گرفتن تیم و بهترین فرصت برای نمایش بازیکن است اما امسال شرایط ویژه ای برای باشگاه پیش آمد که من به جای سهمیه خارجی بازی کردم. در مجموع نتایج خوبی هم در لیگ گرفتیم  اما برای ادامه کار تابع تصمیم باشگاه هستم و هر تصمیمی که گرفته شود، مشکلی با آن ندارم. 

وی در مورد احتمال نرسیدن به تیم ملی تاکید کرد: من 3 سال قبل از تیم ملی خداحافظی کردم. شرایط آن زمان اردوها برایم سخت بود اما با اصرار مربیان به تیم ملی برگشتم. بعد از بازیهای آسیایی بار دیگر خداحافظی کرده و باز هم سال بعد دعوت شدم. به هر حال مربیان و فدراسیون بعد از 13 سال بازی شناخت کاملی از من دارند. سال بعد هم اگر دعوت شوم که خدا را شکر می کنم اگر نه مشکلی از طرف من نیست چون سالهای بازی خود در تیم ملی را پشت سر گذاشته ام و همین مقدار هم برایم کافی است.

باید از ابتدای بازی با مهرام تمرکز کنیم

کاپیتان پتروشیمی در مورد بازی با مهرام گفت:‌ امسال دو بار با مهرام بازی کردیم اما دیدار غرب آسیا شرایط متفاوتی دارد. مهرام با صمد، حدادی و داگلاس دگرگون شده و امیدوارم در بازی فردا با تمرکز کامل و رعایت نکات فنی بدون اشتباه ظاهر شویم. اگر از همان اوایل بازی تمرکز را حفظ کنیم کارمان در ادامه راحت خواهد بود. 

سهراب نژاد ادامه داد: از ابتدای فصل هم قسم شدیم که دو کار بزرگ انجام دهیم. یکی از آنها قهرمانی غرب آسیا بود که امیدوارم فردا به دست آوریم و پس از آن قهرمانی دوباره در لیگ که امیدوارم مزد زحماتمان را با این قهرمانی دریافت کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: حاتمی ، سهراب ، نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار