مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و آقازاده‌ها، آخرین وضعیت دستور رئیس جمهور در مورد ویژه‌خواران، دادگاه‌های علنی فساد اقتصادی، شرایط اعطای مرخصی به زندانيان در ايام نوروز، تشکیل شورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست، تجدید درخواست از وزیر دادگستری عراق برای تحویل منافقین به ایران، اجرای پروژه‌ مشترک مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و یونیسف، صدور حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل، ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده سقوط فالکن و ... مهمترین اخبار قضا در هفته‌ گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و آقازاده‌ها/ آخرین وضعیت دستور رئیس جمهور در مورد ویژه‌خواران/ دادگاه‌های علنی فساد اقتصادی، شرایط اعطای مرخصی به زندانيان در ايام نوروز،  تشکیل شورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست، تجدید درخواست از وزیر دادگستری عراق برای تحویل منافقین به ایران، اجرای پروژه‌ مشترک مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و یونیسف، صدور حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل، ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده سقوط فالکن، از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

** آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در سومین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های دبیرخانه انجمن‌های علمی برگزار شد، درباره اولویت‌های دانش علم اصول به ایراد سخن پرداخت.




توقف در فعالیت‌های پژوهشی وجود ندارد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عرصه‌های تدریس، کتابت و تدوین و پژوهش تعطیل‌بردار نیست، گفت: در پژوهش مسئله‌ای به نام توقف وجود ندارد؛ باید تا جایی که امکان دارد، به دنبال کارهای علمی و پژوهشی باشیم.

** حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در برنامه نگاه یک که شب گذشته از شبکه یک به روی آنتن رفت درباره مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: همه ارکان نظام باید وارد این موضوع شوند و قوه قضاییه در راه بستن بسترهای فساد همراه دولت و مجلس است.




برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و آقازاده‌ها/ آخرین وضعیت دستور رئیس جمهور در مورد ویژه‌خواران/ دادگاه‌های علنی فساد اقتصادی

دادستان کل کشور گفت: برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و آقازاده‌ها از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ خط قرمزی نداریم اما باید اتهامات ثابت شود که گاهی نیاز به تحقیقات طولانی دارد و تا کنون نیز بسیاری از دانه درشت‌ها را محاکمه کرده‌ایم و مجازات شده و زندان رفته‌اند.

** "آیت‌الله آملی لاریجانی" رئيس قوه قضاييه با صدور بخشنامه‌ای شرايط بهره‌مندی محكومان از تسهيلات مرخصی را در ايام نوروز اعلام كرد.





شرایط اعطای مرخصی به زندانيان در ايام نوروز

رئيس قوه قضاييه با صدور بخشنامه‌ای شرايط بهره‌مندی محكومان از تسهيلات مرخصی را در ايام نوروز اعلام كرد.

** متاسفانه حاشیه‌ها و جدال‌ها(مسائل سیاسی) بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند اما موضوعات دیگر کمتر توجه می‌شود و این در حالی است که اگر ما از رسانه‌ها حمایت کنیم پیشرفت خواهیم کرد.






ورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست گام مثبتی است

وزیر دادگستری با اشاره به تشکیل شورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست گفت: من از تشکیل این شورا تشکر می‌کنم، دولت تکلیف را در حال حاضر روشن کرده و ما باید از همه بخواهیم با جدیت در این شورا حضور پیدا کنند.

** منافقین به مردم ما خیانت کردند حقوق مردم را زیر پا گذاشتند و هزاران نفر از شهروندان ما را ترور کردند، به اموال عمومی ما آسیب زدند و همچنین به دشمنان ما نیز کمک کردند پس باید به جرایم آنها به صورت ویژه رسیدگی شود و حتما برای عدالت و احقاق حق باید به مجازات برسند.





تجدید درخواست از وزیر دادگستری عراق برای تحویل منافقین به ایران

وزیر دادگستری گفت: منافقین جنایتکارند و باید به دادگاه‌های ما تحویل داده شوند تا به تخلف آن‌ها رسیدگی کنیم، ما این درخواست را تجدید می‌کنیم.


** پروژه‌ای مشترک را با همکاری یونیسف در دست اقدام داریم که در قالب کنگره نقش ادیان برای پیشگیری از خشونت علیه کودکان تشکیل شده و از فروردین سال آینده شروع به کار خواهد کرد.





اجرای پروژه‌ مشترک مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و یونیسف/ باید ریشه خشونت علیه کودکان خشک شود


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: پروژه‌ای مشترک را با همکاری یونیسف در دست اقدام داریم که در قالب کنگره نقش ادیان برای پیشگیری از خشونت علیه کودکان تشکیل شده و از فروردین سال آینده شروع به کار خواهد کرد.


** تمامی مرخصی‌های زندانیان در ایام تعطیل 15 روزه است و برای اینکه آنها بتوانند در ایام تعطیل در کنار خانواده خود باشند این مرخصی‌ها از فردا آغاز می‌شود.



طای مرخصی نوروزی زندانیان از فردا/ مرخصی‌ها شامل حال سارقین نمی‌شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: مرخصی ایام تعطیلات شامل حال سارقین نمی‌شود چرا که نمی‌خواهیم در ایام تعطیلات مردم دچار دل‌نگرانی شوند به همین منظور مرخصی آنها را به بعد از تعطیلات عید موکول کرده‌ایم.

** ترویج فرهنگ غنی اسلام در مرحله اول کار مسوولان است، آنان باید مروج فرهنگ اسلامی باشند و به عنوان شاخص و نماد فرهنگی رفتار کنند.




مشکلات فرهنگی منحصر به حجاب نیست، رفتار اداری ما اسلامی نیست


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در تبیین مسائل و مشکلات فرهنگی نباید آن را منحصر به حجاب و بی حجابی بدانیم، متاسفانه ما در نظام اداری و انجام وظیفه خود کمتر به فرهنگ اسلامی توجه می‌کنیم.


** شهید "موسی نوری قلعه" به همراه راننده‌اش پانزدهم آبان ماه امسال هنگام عزیمت به محل کار از سوی افراد ناشناس با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.



حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل صادر شد/ حکم به‌زودی اجرا می‌شود

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: حکم عاملان ترور دادستان زابل به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.

** اگر اختلاف سليقه‌ای وجود دارد نبايد با سوءظن مورد برخورد قرار گيرد بلكه می‌بايست استدلال‌های طرفين را بفهميم و به يك منطق واحد و زبان مشترك و ادبيات مشترك برسيم.





مخاطبين مطالبات رهبری مسئولين هستند

وزير دادگستري گفت: ما مسئولين دولتی و كارگزاران دولتی و حكومتی، مخاطب اصلی فرمايشات رهبری بوده و بايد التزام عملی بيشتري داشته باشيم.

** اين هواپيما شامگاه دوشنبه 12 اسفند 1392 در جزيره كيش سقوط كرد و متأسفانه 4 سرنشين آن جان خود را از دست دادند.




ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده سقوط فالکن

بررسي علت سقوط هواپيمای غيرمسافربری فالكن سازمان بازرسی كل كشور علت سانحه هواپيمای فالكن غيرمسافربری متعلق به سازمان هواپيمايی كشوری را بررسی می‌كند.

** با توجه به رسيدگي‌هاي به عمل آمده، افزايش در دارايي نامبرده به وجود نيامده است و بنابر اعلام دفتر اجراي اصل 142 قانون اساسي، رئيس قوه قضاييه پس از دريافت گزارش اين دفتر، با خاتمه رسيدگي به این پرونده موافقت كرد. 





دارايی وزیر سابق دادگستری افزايش نيافته است

دفتر اصل 142 قانون اساسي اعلام كرد: دارايی وزیر سابق دادگستری، همسر و فرزندان نامبرده مورد رسيدگی قرار گرفت و مشخص شد که افزايشی در دارايی وی و خانواده‌اش صورت نگرفته است.

** آنچنان که مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید دارند مسئله فرهنگ در کشور ما مسئله‌ای اساسی است چرا که انقلاب ما ریشه های کاملاً فرهنگی و معنوی دارد و نمی‌توان از آن به عنوان انقلابی ظاهری و تنها با هدف براندازی حکومت طاغوت نام برد.





کجای دنیا اجازه می‌دهند یک خارجی بیاید و هر جا دلش خواست برود‌/ مگر کشور در و پیکر ندارد/ باید به وزیر ارشاد گفت شما در جمهوری اسلامی تنفس می‌کنید

رئیس قوه قضاییه دیدارهای فراتر از چارچوب دیپلماتیک را در مناسبات خارجی قابل پذیرش ندانست و گفت: اگر بناست چنین روندی ادامه یابد و بر خلاف امنیت و مصالح کشور در چنین سفرهایی اقداماتی صورت گیرد؛ قوه قضاییه وارد عمل می شود و تبعات آن نیز در آینده بر عهده وزارت امور خارجه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار