مروری بر مهمترين اخبار "سياسي"چهارشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز چهارشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: دولت پاکستان مانع ترددهای غیرمجاز در مرزهای مشترک شود ، دوگانگی غرب در حمایت از دموکراسی، حقه‌بازی سیاسی است/ دموکراسی در سوریه با سرنیزه و آرپی‌جی محقق نمی‌شود ، دولت به آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی پایبند است/"شعار تحول" به معنای تغییر همه مدیران قبلی نیست و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

کجای دنیا اجازه می‌دهند یک خارجی بیاید و هر جا دلش خواست برود‌/ مگر کشور در و پیکر ندارد/ باید به وزیر ارشاد گفت شما در جمهوری اسلامی تنفس می‌کنید

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/12/21/2097173_830.jpg

 رئیس قوه قضاییه دیدارهای فراتر از چارچوب دیپلماتیک را در مناسبات خارجی قابل پذیرش ندانست و گفت: اگر بناست چنین روندی ادامه یابد و بر خلاف امنیت و مصالح کشور در چنین سفرهایی اقداماتی صورت گیرد؛ قوه قضاییه وارد عمل می شود و تبعات آن نیز در آینده بر عهده وزارت امور خارجه خواهد بود.

قیمت خودرو در سال 92 افزایش پیدا نمی‌کند/سبد کالا تا به امروز بین 14 میلیون نفر توزیع شده است

وزیر صنعت و معدن گفت: قیمت خودرو در سال 93 تغییر پیدا نخواهد کرد و طبق مصوبات قبلی این رویه ادامه پیدا می‌کند.

وجود پلاکاردهایی با مضمون "خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟" در میان معترضین/ طنین "مرگ بر فتنه‌گر" مقابل سفارت اتریش

دانشجویان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف و سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر صهیونیسم"و "مرگ بر فتنه‌گر" اعتراض خود را نسبت به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه 88 نشان دادند.

اختصاص 18 هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه‌های درمانی

 با تصویب هیئت وزیران مبلغ هجده هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه‌های درمانی و تحقق شاخص عدالت در سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص یافت.

دولت به آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی پایبند است/"شعار تحول" به معنای تغییر همه مدیران قبلی نیست

 سخنگوی دولت درباره اظهارات دبیرکل سازمان ملل مبنی بر آزادی سران فتنه گفت: دولت تدبیر و امید در چارچوب قانون اساسی به آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی پایبند است.

استراتژی ممانعت غرب برای ظهور یک رقیب جدید و تحمیل خود بر نظام بین‌الملل
 رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی گفت: سیاستمداران غربی و آمريکایی با استراتژی ممانعت از ظهور يک رقيب جديد؛ تلاش می کنند تا سازماندهي مديريت نظم خودساخته قدیمی را برعهده گيرد تا از یک طرف هر زمان که لازم باشد بتوانند خواست خويش را بر نظام بين‌الملل تحميل کنند.

حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان اعلام شد
با تصویب دولت، ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1393 به میزان یک هزار و دویست و هفت (1207) ریال تعیین می‌شود.

دولت پاکستان مانع ترددهای غیرمجاز در مرزهای مشترک شود

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه "انتظار ما از دولت پاکستان این است که مانع تردد غیرمجاز از مرزهای مشترک دو کشور شود"، گفت: اگر دولت پاکستان از ما کمک بخواهد، آمادگی داریم با همکاری یکدیگر مانع ترددهای غیرقانونی و اشرار در مناطق مرزی شویم.

ضرورت تدوین ماده‌ واحده‌ای به منظور مبارزه با ویژه‌خواری و رانت
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عباس‌آباد گفت:‌ از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که با تدوین قانون یا ماده‌واحده‌ای نسبت به بازگرداندن انفال و ثروت ملی اقدام کرده و با ویژه‌خواری و رانتی که برخلاف مقررات و به اصطلاح با دورزدن قانون به منابع ملی است،‌ مبارزه کند.

دوگانگی غرب در حمایت از دموکراسی، حقه‌بازی سیاسی است/ دموکراسی در سوریه با سرنیزه و آرپی‌جی محقق نمی‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوگانگی غرب در حمایت از دموکراسی یک حقه‌بازی سیاسی است گفت: از یک سو ما می‌بینیم آنها نگران دموکراسی در سوریه هستند و از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که با حمایت از تروریست‌ها می‌خواهند دموکراسی را محقق کنند، مگر تروریست‌ها می‌توانند در کشوری دموکراسی ایجاد کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار