"فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه گفت "پوتین "رییس جمهور روسیه باید انضمام غیرقانونی شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، این شبکه در خبری فوری اعلام کرد: فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه به ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت زمان جلوگیری از وقوع جنگی خطرناک و بی فایده در کریمه فرا رسیده است و ضمیمه شدن این شبه جزیره به خاک روسیه از نظر جامعه بین المللی پذیرفتنی نیست.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) اعلام کرد اولاند در گفتگوی تلفنی با پوتین، یادآور شد «همه پرسی که قرار است روز شانزدهم مارس در کریمه برگزار شود، هیچ پایه و اساس قانونی ندارد و ما از رییس جمهور روسیه می خواهیم در ممانعت از ضمیمه شدن این شبه جزیره به خاک روسیه از هیچ تلاشی مضایقه نکند.»

بیانیه الیزه همراه با بیانیه گروه هفت که کمی پیشتر منتشر شد، در واقع بخشی از واکنش جامعه جهانی به تصمیم پارلمان کریمه است که چند روز پیش به ضمیمه شدن این منطقه به خاک روسیه رای مثبت داد و از ساکنان این شبه جزیره خواست این تصمیم را در همه پرسی که قرار است یکشنبه آینده برگزار شود، تایید کنند.

اولاند در گفتگوی تلفنی خود با پوتین، از وی خواست به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام گذاشته و نیروهای خود را که از آغاز بحران در اوکراین در کریمه مستقر شده اند، از این منطقه خارج کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است 25 ماه مه برگزار شود، در واقع فرصتی برای تضمین شدن انتقال دمکراتیک قدرت در آن کشور و نیز حصول اطمینان از رعایت شدن حقوق روس های مقیم این کشور از طریق یک فرآیند تمرکز زدایی واقعی است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) نیز به نوبه خود اعلام کرد گفتگوهای روسیه با فرانسه در روز 18 مارس و طی سفر وزیران امور خارجه و دفاع فرانسه به روسیه پی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار