در پی حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اقداماتی از سوی وی صورت گرفت که نشان از نقض روابط دیپلماتیک داشت؛ در همین راستا جنبش دانشجویی تجمعی را در اعتراض به اشتون و تذکر به مسئولان ترتیب دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پی حضور مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اقداماتی از سوی وی صورت گرفت که نشان از نقض روابط دیپلماتیک داشت؛ به همین دلیل جنبش دانشجویی کشور، به این اقدام "کاترین اشتون" واکنش نشان داده و تجمعی دانشجویی در اعتراض به این رفتار غیردیپلماتیک توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، مقابل سفارت اتریش ترتیب داده شد.





علت برگزاری تجمع مقابل سفارت "اتریش"، دیدار کاترین اشتون با تعدادی از فعالان فتنه 88 در همین محل بود.





طبق اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، ساعت تجمع همزمان با نماز ظهر و عصر اعلام شده بود که به دلیل شرایط جوی این تجمع با کمی تأخیر برگزار شد.





نیروهای یگان ویژه برای حفظ امنیت، پیش از ظهر در محل سفارت‌خانه اتریش مستقر شده بودند، که با گذشت زمان، تعداد آن‌ها افزایش می‌یافت.





خبرنگاران داخلی و خارجی برای پوشش خبری این تجمع دانشجویی زودتر از دانشجویان تجمع‌کننده در محل حاضر شده بودند که پس از مدتی تنها چند نفر از دانشجویان به موقع مقابل سفارت رسیدند که پس از اذان ظهر به وعده خویش عمل کرده و نمازشان را اقامه کردند.






بالاخره پس از گذشت یک ساعت از اذان ظهر، دانشجویان تجمع‌کننده خود را به سفارت اتریش رساندند و باقی دانشجویان نیز پس از دقایقی به آن‌ها پیوستند که در همین زمان تجمع با اقامه نماز ظهر و عصر توسط جمعیت کثیر دانشجویی آغاز شد.






پس از اقامه نماز، دانشجویان پلاکاردهای خود را در دست گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان به "آقایان مسئول این مملکت بهای خون هزران شهید است"،‌ "دولت راستگو، راستش را بگو"، "جنایت فتنه‌گران در سال 88 هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود"، "دولت تدبیر لطفا کمی تدبیر کن"،‌ "مردم را به تکرار 9 دی مجبور نکنید"، " شما حقوق بشر می‌فهمید؟"، "آمریکای جنایتکار بزرگترین ناقض حقوق بشر" و "خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟"اشاره کرد.













همچنین تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی از قبیل "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر صهیونیسم"، "مرگ بر فتنه‌گر"، "توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد"، "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"،‌ "استقلال آزادی جمهوری اسلامی"، "مرگ بر حقوق آمریکایی" دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد"، اشتون بی‌لیاقت خجالت خجالت"، "وزارت خارجه اقدام انقلابی" اعتراض خود را نسبت به دیدار "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه 88 نشان دادند.





در ادامه "علیرضا کریمی" دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: به مسئولان تذکر می‌دهم که اگر بار دیگر چنین اتفاقاتی صورت بگیرد دیگر تجمع در مقابل سفارت و با چنین وسعتی انجام نخواهد شد، بلکه در مکانی دیگر خطاب به مسئولان صورت خواهد گرفت و ما از حقوق خودمان کوتاه نمی‌آییم.




همچنین "سلطانی" دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: کسانی که "حقوق به شر" دارند مدعی "حقوق بشر" هستند و اگر وزارت خارجه در قبال اقدامات آن‌ها همین روند را طی کند بهانه‌های دیگری همچون نوع برگزاری انتخابات و دخالت در اختیارات مسئولان مملکتی را مطرح می‌کنند.




"علی عبدی" دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در تجمع دانشجویی گفت: ملت ایران، ملت انقلابی نیست که بخواهد در مقابل اهانت‌ها کوتاه بیاید.




شایان ذکر است که از بیشتر تشکل‌‌های دانشجویی برای شرکت در این تجمع حضور داشتند که از جمله آن می‌توان به بسیج دانشجویی، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی اشاره کرد.




"فرشید جعفری" دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه دیدار اشتون با فتنه‌گران بر خلاف عرف بین‌المللی بود، گفت: غرب امروز خود در بحران مشروعیت به سر می‌برد اما از حقوق بشر دم می‌زند.





سرانجام تجمع با قرائت بیانیه پایانی توسط "بهروز کلاته" دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل رأس ساعت 14:45 پایان یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار