دایرکتور بخشی از خانواده ادوبی است که جزو قدیمی‌ترین نرم افزارهای ساخت برنامه‌های چند رسانه‌ای محسوب می‌شود، Director برای برنامه‌های چند رسانه‌ای که روی CD ارائه می‌شود کاربرد دارد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ماکرومدیا دایرکتور (Director) که هم اکنون بخشی از خانواده ادوبی است، جزو قدیمی‌ترین نرم افزارهای ساخت برنامه‌های چند رسانه‌ای محسوب می‌شود که تا حد زیادی به برنامه Flash شباهت دارد. Flash بیشتر برای ساخت نرم افزارهای تحت وب تخصصی شده و Director هم برای برنامه‌های چند رسانه‌ای که روی CD ارائه می‌شود، البته با دایرکتور هم می‌توان برنامه‌های تحت وب ایجاد کرد و برعکس.



ساختار نرم افزار اولین نسخه از Director با مارک تجاری Adobe نسخهٔ ۱۱ است که از DirectX 9 برای موتور سه بعدی و از استاندار UNICODE برای پشتیبانی تمام زبان‌های دنیا (شامل فارسی و...) پشتیبانی فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین توانایی‌های ۳بعدی بر مبنای موتور NVIDIA PhysX و فیلترهای عکس‌ها، videoهای توسعه یافته و پشتیبانی از فرمت‌های بسیار زیاد (بیش از ۴۰ نوع فرمت) و کارا از عکس‌ها و فرمت‌های صوتی از ویژگی‌های این نسخه‌است.

  مشخصات
  حجم: 5.58 مگابایت
  نسخه: PDF
  تعداد صفحات: 406 صفحه
  امتیاز:


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.