سند 95 درصد از اراضی ملی استان چهارمحال و بختیاری به نمایندگی از سازمان جنگل ها و مراتع کشور به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: طرح پهنه بندی و نقشه برداری اراضی این استان به منظور تفکیک اراضی ملی از مستثنیات، تکمیل شده است.
خسرو عبداللهی افزود: طرح سند دارکردن اراضی ملی استان چهارمحال و بختیاری به منظور تثبیت مالکیت دولت، ایجاد بستر منایب برای توسعه تولید، صنعت و معدن، گسترش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اجرا شده است.
وی با بیان اقدامات این اداره کل برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، تصریح کرد: صدور سند عرصه های ملی بر اساس معیارها و ضوابط کاداستر - حدنگاری از سال 90 شروع شده است.
عبداللهی اجرای 130 کیلومتر حصار کشی، توسعه زراعت چوب و اجرای طرح های جنگل کاری سنواتی و اجرای مطالعات طرح های آبخیزداری در بیش از 580 هزار هکتار از اراضی ملی استان چهارمحال و بختیاری را از اقدامات انجام شده برای صیانت از اراضی ملی استان بیان کرد.
وی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نیز 75 هزار هکتار از اراضی ملی استان چهارمحال وبختیاری به منظور اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی به متقاضیان واگذار شده است.
از مجموع مساحت استان چهارمحال و بختیاری، حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار معادل 86.6 درصد آن را عرصه های ملی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.
از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم کشور به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است./س
برچسب ها: ثبت ، سند ، اراضی ، ملی ، چهارمحال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.