وسایل فضانوردی به دلیل قابلیت‌های منحصربه فرد می‌توانند برای درمان برخی از بیماری‌های غیرواگیر شایع در دنیا مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با استفاده از تجهیزات مخصوص فضانوردان ناسا یک روش درمانی منحصر به فرد برای کمک به افراد ناتوان در حرکت ایجاد کرده‌اند. 

گفتنی است، در این روش فرد مبتلا به سکتهٔ مغزی و یا فردی که در اثر تصادف و یا آرتروز شدید عملا قدرت حرکت و انعطاف پذیری ماهیچه‌ها و مفاصل خود را از دست داده و به یک ماشین متصل می‌شود که این دستگاه برای او نوعی حالت خلاء و بی‌وزنی ایجاد می‌کند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، با استفاده از این دستگاه کاربران با کاهش وزن خود به میزان ۸۰ درصد مواجه می‌شوند و بسیار راحت‌تر از تمرین در آب می‌توانند به اجرای تمرینات درمانی بپردازند. 

بیماران با اتصال به این دستگاه می‌توانند حرکاتی مانند راه رفتن، پریدن و انجام تمرینات ورزشی سنگین را بدون فشار بر روی مفاصل کمر، زانو و مچ پای خود انجام دهند. 

پژوهشگران این تکنولوژی درمانی را حتی مناسب برای افرادی که تحت آسیب‌ اندام‌های تحتانی و یا در حال سپری کردن دوران نقاهت پس از اعمال جراحی می‌باشند، بسیار مفید می‌دانند. 

پزشکان حتی امیدوار به استفاده از این متد درمانی برای افزایش توان ورزشکاران در مسابقاتی مانند دوی ماراتن و یا دوی سرعتی هستند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سکته ، قلب ، آرتروز ، فضانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار