مقام سابق آمریکایی به جاسوسی گسترده در این کشور اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بیل بینی Binney از مقامات سابق سازمان امنیت ملی آمریکا که به افشاگری درباره اقدامات این سازمان مبادرت کرد در گفتگو با شبکه تلویزیونی رییل نیوز آمریکا گفت:« سازمان امنیت ملی آمریکا ، پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برنامه های گسترده ای برای پایش اطلاعاتی دارند. این سازمانها درباره شهروندان آمریکایی جاسوسی می کنند این درحالی است که براساس احکام قضائی در آمریکا، این دستگاه ها اجازه ندارند درباره شهروندان آمریکایی جاسوسی کنند. 

متاسفانه دستگاه قضائی آمریکا در طول زمان به حامی اقدامات دستگاههای اطلاعاتی تبدیل شده است. بخشی از نتیجه این روند، آزادی عمل سازمانهای اطلاعاتی مذکور در جاسوسی علیه شهروندان آمریکایی است. اطلاعات به صورت گسترده در آمریکا جمع آوری می شود. باید کنگره آمریکا بر فعالیت این سازمانها نظارت داشته باشد اما عملا می بینیم که این سازمانها حتی درباره تحقیقات سنا درباره عملکرد سازمان سیا به جاسوسی مبادرت می کند. هیچ امکانی برای نظارت بر فعالیت این سازمانها در کنگره وجود ندارد. کنگره آمریکا نمی تواند به راستی آزمایی درباره فعالیت این سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی مبادرت کند.»

وی در ادامه افزود:« درباره همه شهروندان آمریکایی جاسوسی می شود. این کار برخلاف قانون اساسی آمریکا است. در متمم نخست قانون اساسی آمریکا حق تجمع آزاد برای شهروندان آمریکایی مشخص شده است اما می بینیم که دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ، اطلاعات شخصی افراد را در زمینه تعاملهای اجتماعی از بسترهای مختلف اینترنتی و تلفنی جمع آوری می کنند. این اقدامات ناقض متمم نخست قانون اساسی آمریکا است.»


انتهای پیام / 
برچسب ها: مقام ، کشور ، امریکا ، جاسوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار