نمایندگان شرکت دولتی " روس اتم" مذاکراتی با کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران داشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ نمایندگان شرکت دولتی " روس اتم" مذاکراتی با کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران داشتند.
مشاوره ها و گفتگوهای مشابه به طور مرتب انجام می شود و احتمال دستیابی به توافق ساخت دو بلوک انرژی در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

چشم انداز همکاری هسته ای ایران و روسیه در چیست؟ طرفین از این توافق ها چه سودی می برند؟ چه دشورای هایی در این مسیر وجود دارد؟ ولادیمیر ساژین در این باره می نویسد.

در سال های اخیر مقامات دو کشور بر لزوم افزایش شدید سطح همکاری اقتصادی تاکید دارند. در این مسئله ، اولویت بدون شک به انرژی صلح آمیز هسته ای مرتبط است که در تهران اهمیت زیادی برای توسعه ی آن قائلند. بدین ترتیب روسیه که مسلما تجربه کاری برای ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را داشته است ، امکان ادامه همکاری در این زمینه را دارد.
"
"آنتون خلوپکوف" ، کارشناس امنیت هسته ای در این ارتباط می گوید : پیوند مستقیمی بین طرح های توسعه همکاری روسیه – ایران در زمینه انرژی اتمی و حل و فصل بحران حول فعالیت های هسته ای اعلام نشده ایران وجود ندارد. این دو مسئله از همان ابتدای کار واسطه های بین المللی تفکیک شدند. ساخت بلوک انرژی جدید در ایران دلیل و بهانه ای برای محدودیت ها و تحریم ها از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست. همکاری متقابل با ایران در زمینه استفاده میهنی از تکنولوژی هسته ای در واقع گواه دیگری برای افراد شکاک است و نشان می دهد که در جهان آلرژی به استفاده صلح آمیز از تکنولوژی های هسته ای ایران وجود ندارد. 

در اینجا سود متقابل وجود دارد. ایران دارای شبکه هدفمند بخش های انرژی اتمی است که برای تامین انرژی کشور لازمند. بعلاوه آرمان ملی، داشتن تکنولوژی های سطح بالا و صلح آمیز هسته ای است.

مذاکرات اخیر " روس اتم و سازمان انرژی اتمی ایران گواه آن است که طرفین به طور فعال به سمت دستیابی به توافق در خصوص ساخت بلوک های انرژی جدید پیش می روند. اما مسیر طولانی است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار