تازه ترين ابزارهای مقابله با جاسوسی و شنود تلفنی، در نمايشگاه فناوری های "سبيت" آلمان به نمايش درآمد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ کارشناسان بر این باورند که این روزها امنیت در همه عرصه ها، حرف اول را می‌زند. امسال نیز در نمایشگاه فناوری های پیشرفته "سِبیت" در شهر هانوفر آلمان، برخی شرکت های آلمانی، راهکارهای تازه ای برای ارتقای گوشی های تلفن همراه هوشمند و "مقاوم سازی آنها در مقابل شنود" ارائه کرده اند. 

ادعاهای مطرح شده در خصوص جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا در چند ماه گذشته، نگرانی فزاینده ای را درباره امنیت فضای مجازی ایجاد کرده است. به همین لحاظ، ارائه تجهیزات جدید کدگذاری در نمایشگاه سبیت را می توان راه حلی بهنگام برای مشکل شنود در تلفن های همراه دانست. 

اِدوارد اسنودن، مأمور سابق امنیتی آمریکا پارسال اسنادی را فاش کرد که نشان می دهد آژانس امنیت ملی این کشور، مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی میلیون ها شهروند آمریکایی را رصد می‌کند. روزنامه های گاردین و واشنگتن پست نیز پارسال برای نخستین بار افشاگری ها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را منتشر کردند. همین مسئله و مناقشه های بعد از آن سبب شد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از کنگره و سازمان کشور بخواهد که اصلاحاتی را اجرا کنند. 

اکنون در نمایشگاه سبیت آلمان، نرم افزار جدیدی به نام "سِکیوریتی کال اَپ" ارائه شده است که از نفوذ و دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد از طریق تلفن همراه آنها، جلوگیری می‌کند. 
دکتر "هانس کریستوف کوئل"، مدیر عامل شرکت "سکیو اسمارت جی اِم بی اِچ" در دوسلدورف، نحوه کار این فناوری جدید را شرح می دهد. او می گوید:" مکالمات تلفنی در مقابل شنود، مقاوم سازی می شوند. در اینجا از شیوه مرسومِ کد گذاری در دو سوی خط استفاده شده است: مکالمه تلفنی در یک سوی خط تماس کدگذاری شده و در سوی دیگر رمزگشایی می‌شود. بدین ترتیب، مکالمه در تمام مسیر شبکه کدگذاری شده است و شنود گسترده یا جاسوسی از شبکه، غیرممکن می شود". 

این نرم افزار امنیتی جدید ابتدا برای سیستم عامل اندروید و سپس آی او اِس و "ویندوز فون" در گوشی های تلفن همراه عرضه خواهد شد. 


نمایشگاه فناوری های پیشرفته سبیت در هانوفر آلمان تا روز چهاردهم مارس سال 2014 میلادی به کار خود ادامه می دهد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار