مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 70 هزار هکتار از عرصه های ملی مستعد و مناسب این استان، برای واگذاری به سرمایه گذاران شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

خسرو عبداللهی گفت: اجرای طرح تفکیک اراضی ملی از مستثنیات به منظور کاهش تجاوز سودجویان به اراضی ملی، شتاب بخشی پاسخگویی به روند استعلام دستگاه های مسئول، آسان شدن روند سرمایه گذاری و افزایش شفافیت در تفکیک اراضی اجرا شده است.

وی، با اشاره به تکمیل طرح پهنه بندی و نقشه برداری اراضی استان به منظور تفکیک اراضی ملی از مستثنیات، اضافه کرد:طرح سنددار کردن 95 درصد اراضی ملی استان نیز به منظور تثبیت مالکیت دولت، ایجاد بستر مناسب برای توسعه تولید، صنعت و معدن، گسترش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، کاهش شکایت های مردمی را از دستاوردهای اجرای این طرح ها عنوان کرد و گفت:طرح صدور سند عرصه های ملی بر اساس معیارها و ضوابط کاداستر ( حدنگاری ) برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی نیز از سال 1390 در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

از مجموع مساحت استان چهارمحال و بختیاری، حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار معادل 86.6 درصد آن را عرصه های ملی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.