عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر روز جمعه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دو و نیم ماه آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در نقشه راه مقامات جدید مصر که ارتش آنها را بعد از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب در سوم ژوئیه به قدرت رسانده است انتخابات ریاست جمهوری مرحله ای مهم به حساب می آید و زمینه را برای انتقال دموکراتیک در این کشور فراهم می کند.

عدلی منصور به روزنامه الاهرام گفت: « من با اطمینان به شما اعلام می کنم رئیس جمهور مصر در دو و نیم ماه آینده انتخاب خواهد شد و درباره انتقال قدرت در کشور تصمیم گیری خواهد کرد .»

ژنرال عبد الفتاح سیسی، فرمانده ارتش و مرد قدرتمند مصر قصد خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است بهار برگزار شود، پنهان نکرده اما تاکنون به صورت رسمی نامزد نشده است.  سیسی بعد از برکنار مرسی در مصر به شخصیت سیاسی بسیار محبوب تبدیل شده است. 

طرفداران سیسی او را مردی قدرتمند می دانند که توانایی برقراری ثبات را در این کشور بعد از سه سال نا آرامی بعد از سقوط رژیم حسنی مبارک دارد. رای دهندگان مصری ماه ژانویه با 98.1 درصد آرا قانون اساسی جدید مصر را تصویب کردند که در آن اختیارات نظامیان افزایش یافته است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: عدلی ، منصور ، رییس ، جمهور ، مصر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار