پتروشيمي زنجان از بزرگترين طرحهاي صنعتي استان شمرده مي شود با این حال در طول هفت سال گذشته اين طرح تنها 22درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ استاندار زنجان در بازديد از پروژه پتروشيمي زنجان با بيان اين كه پتروشيمي زنجان از بزرگترين طرحهاي صنعتي استان شمرده مي شود گفت: در طول هفت سال گذشته اين طرح تنها 22درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

انصاری با اشاره به اينكه 60 درصد سهام این شرکت متعلق به مردم است  افزود :ما بقي سهام پتروشيمي زنجان بانك صادرات 16درصد، گروه سرمایه گذاری خصوصی 11درصد و مابقی كه 12درصد مي باشد متعلق به بنیاد تعاون سپاه است.

وي ادامه داد : متاسفانه 96هزار نفر از سهامداران اين واحد صنعتي هيچ جايي در هيات مديره نداشته و سوالات سهامداران در اين خصوص بي جواب مانده است.

استاندار زنجان تصريح کرد : اميدواريم در مجمع عمومي كه در فروردين ماه سال آينده برگزار مي شود نمايندگان سهامداران كه مي تواند از افراد متخصص و بومي باشند در اين مجمع پاسخگويي مطالبات بر حق مردم باشند .

انصاري با بيان اين مطلب كه در طول هفت سال گذشته اقدامات موثر بانكي و اعتباري براي اجراي اين طرح انجام نشده   ادامه داد:به غير از 50ميليارد تومان اوراق مشاركت اعتباري تا كنون اعتبار خاصي به پترو شيمي زنجان تزريق نگرديده است.

وي تاکید کرد : برای تکمیل اين پروژه 16 هزار میلیارد ریال اعتبار نياز است كه از اين ميزان 265ميليون يورو معادل هشت هزار و 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامين خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بخشی از سهامداران سهام پتروشیمی را با سهام توسعه معادن روی  مقایسه  میکنند ادامه داد :در حالی که سهام پتروشیمی با سهام روی متفاوت است.

انصاری با بیان اینکه سهام توسعه معادن روی در بازار سهام به کار گرفته شده و سود آن در بین سهامداران توزیع می‌شود، اظهار کرد: پتروشیمی به عنوان یک پروژه محسوب می‌شود و تا زمانی که به اتمام نرسد سود آن در بین سهامداران توزیع نمی‌شود.

 مقام عالي استان با اشاره به گزارشات اعلامي شركت خاطر نشان کرد: اگر قراردادهاي خارجي در وقت معين و اعتبارات به شكل مطلوب تامين گردد بطور خوشبينانه اميدواريم طي 36ماه آينده اين طرح به بهره بردراي برسد/س.


برچسب ها: پتروشیمی ، زنجان ، فیزیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.