مدير عامل بانک ملي ايران با تاکيد بر مديريت بهينه منابع پولي گفت : به عنوان مهمترين بنگاه اقتصادي و بزرگترين بانک کشور برنامه هاي خود را براي کمک به دولت و رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي تنظيم خواهيم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عبدالناصر همتي گفت : در اجراي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي رسالت مهمي بر دوش مديران بانک ملي ايران است. 

وي تصريح کرد : اقتصاد مقاومتي به هيچ وجه ، رياضتي نيست بلکه اين اقتصاد بويژه در شرايط تحريم کشور براي شکل‌گيري توليد ملي و جلوگيري از شکنندگي اقتصاد کشور در مقابل تهديدهاست و بانک ملي ايران بايد در اين زمينه با حمايت از توليد ملي پيشگام باشد.

همتي همچنين گفت : بانک ملي بايد به جايگاه اصلي خود برگردد ، چون بانک بسيار بزرگي است و فعاليت‌ و گستردگي زيادي با 45 هزار نيروي شاغل و 3250 شعبه فعال در کشور و خارج از کشور دارد.
 
همتي افزود : در سال هاي اخير از ظرفيت‌هاي بانک ملي به خوبي استفاده نشده است و به بازنگري در مأموريت، نحوه آموزش و بهره‌وري نيروي انساني، ساماندهي شعب از نظر مکان‌يابي و بازدهي شعب و ايجاد تنوع در ارائه خدمات نياز دارد. 

وي تاکيد کرد : ساماندهي بدهي‌هاي معوق يکي از مباحث بسيار مهم اين بانک است که در اولويت هم قرار دارد.

همتي اظهار داشت : بانک ملي ايران از جايگاه اصلي خود مقداري عقب مانده و وظيفه ما بازگرداندن اين نهاد به جايگاه واقعي ان است و در نخستين گام، شعار بانک را به همان شعار قبلي تغيير داديم (هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملي ايران مي‌درخشد) و اميدواريم اين بانک همچنان مورد اعتماد مردم بماند.

وي افزود : بانک ملي ايران بايد سمبل اعتماد مردم به شبکه بانکي باشد و همه تلاش مي کنيم اين بانک در رونق بيشتر اقتصادي کشور موثر باشد. 
 
مدير عامل بانک ملي با بيان اينکه بانک ملي ايران دولتي است و براي اهداف توسعه‌اي کشور راه‌اندازي شده است، گفت : بانک بايد به صورت يک بنگاه اقتصادي مديريت شود و نبايد سياست‌هاي ز يان ده اجرا شود و  هزينه‌ها کاهش و بهر‌ه‌وري نيروي انساني افزايش يابد. 

همتي تصريح کرد : بانک ملي ايران با صندوق فرق مي‌کند، بنگاه اقتصادي پويا و زنده است و بايد همواره به روز باشد.
 
اگر مي خواهيم بانک ملي در شبکه بانکي رقابت کند، تسهيلات به درستي بپردازد و شرکت‌هاي وابسته به بانک بازدهي قابل توجه داشته باشند، بايد به همه ابعاد بنگاه اقتصادي توجه کنيم.
بانک ملي با قدمت بيش از 80 سال بزرگترين بانک جهان اسلام است.

تا قبل از سال 1339 اين بانک به نوعي مسئوليت بانک مرکزي را بر عهده داشت.

در سال 1339 که بانک مرکزي تأسيس شد بانک ملي به عنوان بزرگترين بانک دولتي به وظيفه اصلي خودش يعني بانک تجاري برگشت.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار