در تظاهرات و درگیری‌هایی که روز گذشته میان مخالفان کودتای مصر و نیروهای امنیتی صورت پذیرفت ، یک تن کشته و ده‌ها تن مجروح شدند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ، در طی تظاهرات و درگیری‌هایی که میان مخالفان و معترضان به کودتای انجام‌ گرفته در مصر و نیروهای امنیتی روز گذشته انجام گرفت ، یک تن کشته و ده‌ها تن مجروح شدند.

این شبکه گزارش داد : در منطقه عین شمس قاهره یک تن از معترضان با گلوله نیروهای امنیتی در جمعه‌ای که شعارهای مخالفان :"خیابان برای ماست ، باهم برای نجات " بود ، کشته شد و طبق اعلام وزارت کشور مصر ، نیروهای پلیس 43 تن را که طبق اعلام این وزارتخانه از هواداران اخوان‌المسلمین می‌باشند دستگیر نمودند.

این شبکه از یکی از روزنامه‌نگاران مصری به نام "محمدعلی" نقل کرد : تظاهرات از ساعت4 در عین شمس شروع گردید که ناگهان پلیس به سمت معترضات شروع به تیراندازی نمود که در اثر آن یک تن کشته و عده ای مجروح گردیدند.

همچنین شهرهای دیگر مصر نیز روز گذشته شاهد تظاهرات هایی در اعتراض به کودتای انجام شده در مصر و درخواست آزادی معترضان و زندانیان بود.

تعدادی از میادین شهر اسکندریه مصر نیز شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به کودتای انجام شده در مصر بود و شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی با پرتاب گاز‌های اشک آور و تیراندازی به سمت معترضان سعی در متفرق ساختن آنها داشتند.

همچنین استانهای دیگری نیز مانند جیزه ، منیا ، بورسعید ، منوفیه ، شهر منصوره و برخی مناطق دیگر شاهد تظاهرات‌هایی برعلیه حکومت مصر بودند.

از سوی دیگر تلویزیون مصر برای اولین بار تصاویری از عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر را همراه برخی دیگر از سران نظامی در حال انجام نماز جمعه پخش کرد که شائبه آن می‌رود که جنبه تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر داشته باشد.

تلویزیون مصر روز گذشته تصاویری از نماز جمعه مسجد شهرک المپیک در مرکز پدافند هوایی در قاهره را پخش نمود که در آن وزیر دفاع مصر ارتشبد سیسی در کنار تعداد بسیاری از نظامیان از جمله "صدقی صبحی " رئیس ستاد ارتش مصر و نیز وزیر امور دینی "محمد مختار جمعه" و "شوقی ابراهیم" مفتی را در حال اقامه نماز جمعه می‌باشد که شائبه آن می‌رود که پخش این تصاویر جنبه تبلیغاتی داشته باشد. این اولین بار است که تصاویر وزیر دفاع مصر در حال اقامه نماز جمعه پخش می‌شود .


انتهای پیام/ 
برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، مصر ، سیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار