انسان همواره طالب نظاره بر زیبایی های آفرینش بوده است. شوق مشاهده دیدنی های طبیعت و زاویه دید موهبت های آفرینش برای همگان یکسان نیست. برخی عاشق کسب تجربه های نو همراه با لذت و هیجان هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، پرواز با هواپیماهای سبک و یا به عبارتی تک سرنشین بر فراز آسمان آبی ارس از علاقمندی های گردشگران ارس است. پرواز با این هواپیماها تجربه ای دلچسب برای گردشگران ارس بشمار می رود و سالانه در ایام نوروز و تابستان هزاران نفر از پرواز بر آسمان ارس استقبال می کنند.

اوج گیری با پرنده های فوق سبک و به نظاره نشستن سرزمین زیبایی ها از ارتفاع 400 متری و در گاهی اوقات 40 متری زمین سرشار از هیجان و کسب تجربه ای جدید در پرواز است. اکثر علاقمندان به این ویژه برنامه در منطقه آزاد ارس نوجوانان، جوانان و میان سالان در پاره ای از مواقع حتی مسؤلان رده اول استان و منطقه آزاد ارس می باشند.

بر اساس این اوصاف، گردشگران برای کسب لذت بیشتر می توانند با مراجعه به سایت پرواز منطقه آزاد ارس، پرواز با این آسمان پیماهای کوچک را از 29 اسفند 92 الی 15 فروردین 93 تجربه نمایند.

از بالای سر ارس می توان رود طویل و پرآب ارس که مرز ایران با آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان است و یا کوه زیبای کیامکی و گئچی قالاسی، یا پارک کوهستان و کلیسای سنت استپانوس و کلیسای چوپان و یا کاروانسرای آرمیده در حاشیه رود ارس و بسیاری از زیبایی های نقش بسته بر تن این طبیعت را مشاهده کرد.

گردش بر فراز داخل شهر و مراکز پرجمعیت از جمله بازارها و مراکز اجرای ویژه برنامه های نوروزی منطقه آزاد ارس با کوچک های سبک لذت و هیجانی وصف ناپذیر دارد. عکاسی با دوربین و تلفن های همراه کار قریب به اتفاق تمام گردشگران سوار بر این آسمان پیماهاست. از 25 اسفند سالجاری تا 15 فروردین سال نو 45 عنوان ویژه برنامه توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس برگزار می شود./س
 
 
 
برچسب ها: پرواز ، گردشگران ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.