روزنامه لزاکو نوشت: بازار ایران برای بسیاری از شرکتهای فرانسوی پربار محسوب می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لزاکو چاپ پاریس در مطلبی به قلم "برونو کورتین" و "اریک دیوید" نوشت: اتحادیه اروپا و آمریکا تحریمهای اقتصادی علیه ایران تصویب کردند که طی دو سال گذشته تشدید شده است. این تحریم ها به شکایات متعددی در دادگاه عمومی و دیوان عدالت اتحادیه اروپا منجر شد. برخی تحریم ها بنا به دلایلی لغو شد. تاثیر تدابیر اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا با سیاستهای آمریکا به ویژه اعمال تحریم های آمریکا از اول ژوئیه سال 2013 برای همه شرکت ها، حتی شرکتهای خارجی که با صنعت خودروسازی ایران در ارتباط بودند ، تشدید شد. پس از توافقنامه ژنو در 24 نوامبر سال 2013 میان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان و ایران شورای اروپا همانند آمریکا تحریم های خود علیه ایران را از بیستم ژانویه به مدت شش ماه کاهش داد. 

این گزارش افزود: علاوه بر این اتحادیه اروپا و آمریکا متعهد شدند تحریمهای جدید علیه ایران تصویب نکنند. اقتصاد ایران از بازگشت چهار میلیارد و دویست میلیون دلار مربوط به تجارت نفت خام با پنج کشور آسیایی و ترکیه که تاکنون توقیف شده بود، بهره مند شد. نقل و انتقال وجه از این پس می تواند برای خرید تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، کشاورزی و کمک های بشر دوستانه بدون نیاز به مجوز به یک میلیون یورو برسد. گزارش نهایی گروه کارشناسان مسئول بررسی فعالیت‌های هسته ای در ایران، تا دهم ماه ژوئن سال 2014 به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد. با توجه به جمع بندی این گزارش، تحریمها ممکن است کاهش یابد و یا حتی به طور دائم لغو شوند. چند روز پیش از آغاز دوباره مذاکرات، هر یک از طرفین قصد دارد موضع خاص خود را داشته باشد. 

روزنامه لزاکو  می‌نویسد: "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر خود به تهران یادآور شد هیچ تضمینی در مورد توافق هسته ای ایران وجود ندارد. اگرچه هرگونه پیش داوری دشوار است اما با این وجود بعید است که تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال شود. شرکتهای فرانسه این مسئله را به خوبی درک کرده اند زیرا 110تن از روسای شرکت ها در ماه فوریه گذشته به ایران سر کردند. بازار ایران که از سوی غرب رها شده است همچنان برای بسیار از شرکتهای فرانسه به ویژه در بخش خودروسازی پر بار و پرمنفعت محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار