رسانه های محلی نیجریه روز شنبه گزارش کردند بر اثر درگیری میان شورشیان وابسته به گروه بوکوحرام و نیروهای ارتش این کشور دستکم 212 نفر کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ این منابع اعلام کردند بر اثر این درگیری ها که در شهر مایدوگوری مرکز استان بورنو در شمال شرق نیجریه و به مدت شش ساعت به طول انجامید، دستکم پنج سرباز که در میان کشته شدگان یک زن نیز دیده می شود، جان خود را از دست دادند. شورشیان وابسته به گروه بوکوحرام مظنون این حمله هستند.منابع نیجریه همچنین اعلام کردند مهاجمان تلاش می کردند تعدادی از جنگجویان وابسته به این گروه را از زندان های ارتش ازاد کنند.

رسانه های محلی نیجریه نیز روز شنبه گزارش کردند اعضای گروه مشترک مردمی تعداد 207 جسد از اعضای وابسته به گروه شورشی بوکوحرام را در منطقه درگیری شمارش کردند. ملام عبدالهی دره، رهبر یکی از گروه های مردمی در نیجریه اعلام کرد جنگجویان بوکوحرام با پوشیدن یونیفرم ارتش و با استفاده از خودروهایی به رنگ خودروهای ارتش نیجریه وارد این منطقه شدند.

وی افزود شبه نظامیان وابسته به شورشیان بوکوحرام سپس به یک اردوگاه ارتش حمله کرده و تعدادی از اعضای این گروه را آزاد کردند.گزارش ها حاکی از آن است که در این حمله تعدادی از نیروهای مردمی چند تن از جنگجویان وابسته به گروه بوکوحرام را دستگیر کرده و به نیروهای ارتش این کشور تحویل دادند.

یکی از نیروهای داوطلب مردمی در نیجریه نیز اعلام کرد تعدادی از اعضای گروه بوکوحرام را که تلاش می کردند به درگیری با نیروهای ارتش این کشور ادامه دهند، توسط نیروهای مردمی کشته شدند.

یکی از ساکنان استان بورنو در شمال شرق نیجریه نیز در گفتگو با خبرگزاری شین هوا اعلام کرد که این حمله ممکن است به تلافی حملات ارتش به منطقه جنگلی سامبیسا و دیگر مخفیگاه های شورشیان انجام شده باشد.

استان بورنو که مقر شورشیان وابسته به بوکوحرام در آنجا قرار دارد در حال حاضر با دو منطقه دیگر که در همسایگی بورنو است، در شرایط فوق العاده قرار دارد.    اعضای وابسته به گروه بوکوحرام پیش از این نیز حملات مرگباری را در دو منطقه دیگر مجاور استان بورنو واقع در شمال شرق نیجریه انجام داده بودند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: نیجریه ، کشته ، زخمی ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار