نخست وزیر ترکیه دیروز تاکید کرد ، انتخابات 30 مارس آینده این کشور را تعیین خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیروز در سخنانی در آنتالیا با تاکید بر اینکه انتخابات آینده شهرداری‌ها فقط یک انتخابات محلی نیست ، گفت : انتخابات 30 مارس آزمونی برای دموکراسی ترکیه است و آینده ترکیه را تعیین خواهد کرد.
 
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فتح الله گولن وی را متهم کرد که علیه حزب حاکم عدالت و توسعه با احزاب جمهوریت خلق و حرکت ملی متحد شده است.

نخست وزیر ترکیه گفت : فردی که در پنسیلوانیا بسر می برد ، رئیس یک شبکه است. وی سال 1999 میلادی از ترکیه گریخت. وی از علاقه خود به ترکیه می گوید اما به رغم آنکه من دو سال پیش از وی خواستم به ترکیه بازگردد ، وی حاضر به بازگشت نیست. 

اردوغان با متهم کردن هواداران "فتح الله گولن" به استراق سمع و شنود مکالمات دولتمردان ،‌ مقامات بلندپایه و سیاستمداران ترکیه گفت : اکنون فردی که در پنسیلوانیا بسر می برد  با تهدید در پی جهت دهی به سیاست ترکیه است. 

وی گفت : احزاب جمهوریت خلق و حرکت ملی ترکیه نیز متاسفانه در این دام خیانت گرفتار شده اند و برخی رسانه ها و محافل تجاری نیز با آنان همراهی می کنند. 

نخست وزیر ترکیه گفت : شنود مکالمات رئیس جمهور ، نخست وزیر  ، رئیس ستاد ارتش و وزیران ترکیه جرم است. این کار جاسوسی است و کسانیکه مرتکب آن شدند به اتهام جاسوسی محاکمه خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار