معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سد کوثر هم‌اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش بر این است تا اوایل سال آینده این سد به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدکمال‌الدین میرجعفریان دیروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های زیربنایی در خلخال اظهار داشت: با آبگیری سد کوثر در اوایل سال آینده در دو فاز کشاورزان منطقه خلخال و کوثر قادر خواهند بود از منابع ذخیره آب در این سد بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه توسعه جنوب استان اردبیل توسعه شتاب آلود و همراه با نگاه درست زیرساخت‌ها است افزود: دولت برای حل مشکل آب شرب و راه‌ها با جدیت اقدام خواهد کرد.

میرجعفریان عنوان کرد: دغدغه دولت در سال جدید تلاش برای حل مشکل آب شرب و کشاورزی و در کنار آن توسعه و آبادانی حوزه راه‌هاست.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به سد بفراجرد خلخال نیز اشاره کرد و افزود: این سد با هدف تامین آب شرب خلخال در دراز مدت در حال اجراست در حال حاضر سه تا چهار ماه به آبگیری این سد در خلخال مانده که انتظار می رود در کوتاه ترین زمان این دو طرح تکمیل و موجبات تحول در حوزه آب و کشاورزی در شهرستان‌‌های مذکور را فراهم آورد.

میرجعفریان ادامه داد: طرح خلخال سرچم که در دل آن اقتصاد و اشتغال نهفته است و باید در برنامه ریزی‌ها دیده شود و این مسیر شهرستان خلخال را به مرکز استان و در نزدیک‌ترین زمان به مرکز کشور وصل می‌کند که پارسال فعالیت زیادی با به کارگیری تمام توان مجموعه استان در حوزه راه و شهرسازی و استانداری اردبیل انجام شده است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلخال ، پیشرفت ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.