معاون اول دادستان کل کشور از اقامه قسط و عدل در جامعه بعنوان یکی از مهمترین اهداف حکومت اسلامی یاد کرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت السلام سید احمد مرتضوی در جلسه تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به اهمیت شایسته سالاری در نظام اداری و قضایی، انتساب مدیران شایسته و کارآمد را از ملزومات برقراری عدالت برشمرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور از آمادگی دستگاه قضایی برای تحقق این سیاستها خبر داد.

حجت السلام و المسلمین یعقوبی امام جمعه بجنورد هم در این مراسم با تشریح رسالت مهم جایگاه قضاوت در دین مبین اسلا، بر شناسایی و برخورد با قانون گریزان و قانون ستیزان تاکید کرد.

پرویزی استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به اهمیت اصلاح ساختارها با هدف تغییر رفتارهای اجتماعی افراد، بر لزوم تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی و قضایی استان برای حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد.

حجت اسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان نیز با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال 92 پیشگیری / جلوگیری از اطاله دادرسی/ کاهش جمعیت کیفری زندان ها/ حفظ حقوق شهروندی / حفظ حقوق بیت المال / ترویج فرهنگ صلح و سازش و برخورد جدی با جرائم خشن را از مهمترین برنامه های دادگستری استان برای سال 93 عنوان کرد.

در این مراسم با قرائت حکم آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه /مسلم محمدیاران که پیش از این معاون پیشگیری دادگستری کل خراسان شمالی بود به عنوان دادستان جدید بجنورد منصوب شد.

یاران جایگزین سید میرعلم سیدی شده که از هشت سال پیش دادستان مرکز استان خراسان شمالی بود.

سیدی نیز که چند روز پیش به عنوان قائم مقام دادگستری خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام مصطفی عبداللهی شده بود؛ امروز به صورت رسمی و البته بدون حضور قائم مقام سابق دادگستری خراسان شمالی معارفه شد./ب

برچسب ها: اقامه ، قسط ، عدل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.