"احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه گفت مسئله کریمه آزمونی جدی برای جامعه بین المللی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ،وزیر امور خارجه ترکیه گفت : مسئله کریمه آزمونی جدی برای جامعه بین المللی است.

 احمد داوداوغلو در یک گفتگوی تلویزیونی با تاکید بر این مطلب گفت : در بحران اوکراین شاهد این موضوع بودیم که اگر در مراحل اولیه نتوان مانع بحران شد ،‌ بحران ها در مراحل بعدی می توانند هزینه های سنگینی تحمیل کنند. 

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : متاسفانه جامعه بین المللی نتوانست در آزمون سوریه چندان موفق شود. 

وی گفت : به رغم همه تلاش های ترکیه جامعه بین المللی در مراحل اولیه در بحران سوریه مداخله نکرد. 

داوداوغلو گفت : تشدید تنش در سوریه موجب شد صدها هزار نفر جان خود را از دست دهند و در سوریه فجایع بزرگ روی دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : سازمان ملل در سوریه با بن بست مواجه شد. 

احمد داوداوغلو گفت : ما برای به تعویق انداختن همه پرسی در کریمه تلاش کردیم اما متاسفانه دستیابی به توافقی در این باره امکان پذیر نشد. 

وی گفت : ترکیه خواستار انزوای روسیه نیست ولی ما خواستار احترام به  تمامیت ارضی کشورهای همسایه هستیم. 

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به این سوال که اگر روند بحران در اوکراین همچنان ادامه یابد ، ترکیه چه موضعی اتخاذ خواهدکرد ؟ گفت : ما این مسئله را با توجه به موازنه در دریای سیاه و اوراسیا بررسی می کنیم. نباید فراموش کرد که در این منطقه ، گرجستان ،مولداوی و جمهوری آذربایجان نیز مسائل مشابهی دارند. نباید در جعبه پاندورا گشوده شود. 

داوداوغلو با هشدار درباره تاثیرات تحولات اوکراین بر منطقه گفت : ادامه تلاش های گسترده دیپلماتیک را درباره اوکراین ضروری می دانیم. 

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر پیوندهای نزدیک میان ترکیه و تاتارهای کریمه گفت : مهمترین اولویت راهبردی ما در کریمه امنیت و رفاه تاتارها است . ما در برابر تحولاتی که به آنان زیان وارد کند موضع گیری خواهیم کرد. همه طرف ها به خوبی این موضوع را می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار