با تصویب مجلس در کلیه مواردی که مودی یا نماینده او که به موجب مقررات این قانون از پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است چنانچه نسبت به تسلیم آن اقدام نکند مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بندهای 51 و 52 ماده واحده این لایحه را بررسی  و تصویب کردند.  
 
براساس بند 51 در ماده 189 قانون فعلی عبارت "بندهای الف و ب" ماده 95 این قانون" حذف و در ماده 193 عبارت " مقررات این قانون " به عبارت" این قانون و مقررات مربوط به آن" اصلاح و عبارت "و در مورد رد دفتر مشمول جریمه‌ای معادل 10 درصد از مالیات" حذف می‌شود.  
 
هم چنین براساس بند 52 ماده 192 قانون فعلی و تبصره آن به شرح زیر اصلاح می‌شود.
 
ماده 192- در کلیه مواردی که مودی یا نماینده او که به موجب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است چنانچه نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل 30 درصد مالیات متعلق به اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون و 10 درصد مالیات متعلق برای سایر مودیان می‌باشد.  
 
حکم این ماده در مورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه‌های تسلیمی و یا هزینه‌های غیرواقعی نیز جاری است.  
 
تبصره: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است تکالیف و وظایف مودیان مالیاتی در مورد نحوه تنظیم و مواعد زمانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی را از طریق رسانه ملی، روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایر وسایل ارتباط جمعی به اطلاع عموم برساند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مودی ، مالیاتی ، اظهارنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار