"حمید سلیمی" گفت: فیلم‌هایی مثل"خط ویژه" سینمای ما را از حالت گلخانه‌ای در می‌آورد.

"حمید سلیمی" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی "خط ویژه" به عنوان یک اتفاق در سینمای ایران از مدت‌ها یک قصه را روایت می‌کند و به عنوان یک فیلم‌ عامه پسند در ورطه‌ی فرم‌گرایی و پندهای روشن‌فکری و پایان بندی‌های بار نمی‌افتد.
 
وی افزود: "خط ویژه" یک شاهکار نیست زیرا پرداختن به یک موضوع اختصاصی به صورت سطحی و محافظه کارانه در مرحله شعار بازمانده است اما با نشان دادن برخی تصاویر واقعی از اجتماع سرگذشت جوانانی که برای رسیدن به آرزوهای کوچک خود دست به خلاف می‌زنند را روایت می‌کنند.   
سلیمی عنوان کرد: "مصطفی کیایی" در کارگردانی بهتر از فیلم‌نامه نویسی عمل می‌کند و در این فیلم شاهد ارائه ایده‌های جسورانه هستیم.
 
این منتقد عنوان کرد: بازی یک دست بازیگران این فیلم و بازی خیره کننده "سام قریبیان" از نکات مثبت این فیلم است و می‌توان از بازی "سام قریبیان" به عنوان یکی از بهترین بد من‌های تاریخ سینمای ایران یاد کرد، زیرا باعث برقراری ارتباط خوب مخاطبان با این شخصیت و نگرانی آن‌ها برای از دست دادن قهرمانان فیلم می‌شود.  

وی ادامه داد: برای این فیلم موفقیت در گیشه در اولویت است و امیدوارم سینمای ما ضمن فرار کردن از حالت گلخانه‌ای به سمت فیلم‌های این چنینی کشیده شود زیرا چنین فیلم‌هایی قادر به تامین هزینه‌های خود هستند.   
 
سلیمی خاطر نشان کرد: "خط ویژه" به عنوان یک فیلم منحصر به فرد در جشنواره فیلم فجر قادر به برگرداندن مخاطبان به سینما است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار