به منظوربررسی وضعیت تالاب هامون 6نفر از کارشناسان سازمان ملل وارد زابل شدند

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .،به منظور بازدید از وضعیت دریاچه بین‌المللی هامون و شیوه زندگی مردم بومی، شش نفر از کارشناسان UNDT سازمان ملل و معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از کارشناسان طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و محیط زیست وارد زابل شدند.

خسرو افسری مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در مجاورت تالاب هامون به نیابت از مردم منطقه مبادرت به توضیح پاره‌ای از چگونگی وضعیت دریاچه و میزان تاثیرگذاری منفی خشک شدن تالاب هامون بر وضعیت زندگی مردم منطقه، پرداخت.

در حال حاضر کارشناسان سازمان ملل به همراه کارشناسان محیط زیست ایران و هیئت همراه استانی در حال بازدید از وضعیت زندگی ساکنان حاشیه دریاچه هامون هستند.

در طول مسیر فرودگاه تا دریاچه هامون، مردم منطقه با دست نوشته‌های انگلیسی با شعارهای «هامون را دریابید، و زندگی دوباره به هامون برگردانید، زندگی را با هامون به اشتراک بگذارید» از کارشناسان سازمان ملل استقبال کردند.

پس از بازدید از منطقه ادیمی، کارشناسان سازمان ملل به همراه کارشناسان و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان برای بازدید به منطقه کوه خواجه سیستان می‌روند./ب


برچسب ها: ورود ، کارشناسان ، سازمان ، ملل ، زابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.