ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی ایران در رالی پاریس پرسپولیس معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ "ابوالقاسم ایرجی" مدیر عامل کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی در نشستی که صبح امروز در این کانون درباره رالی پاریس تا تخت جمشید برگزار شد، گفت: کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی در سال 1314 تأسیس شد و به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور در سال 1317 به ثبت رسید. 



وی افزود: کانون از همان زمان به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتوموبیلرانی FIA و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی ATT درآمد. 

ایرجی تصریح کرد: کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی 80 سال قدمت دارد و در حوزه گردشگری و صنایع وابسته خدمات ارائه می‌کند و اکنون به عنوان نماد قدمت در صنعت گردشگری گام‌های بلندی را برای توسعه جهانگردی در ایران برداشته و مطابق فعالیت‌های FIA اقدام به ارائه خدمات خودرویی کرده است. 

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی بیان کرد: در بحث مربوط به خودروهای تاریخی چند سالی است که آیین نامه شناسایی و حفاظت از این خودروها مصوب شده اما عملی نشده است؛ قصد داریم اولین جلسه کار گروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی را برگزار کند. 

وی افزود: در زمینه اطلاع رسانی معرفی جاذبه‌های گردشگری به سایر کشورها دفاتر نمایندگی‌مان در خارج از کشور را فعال خواهیم کرد. 

ایرجی تصریح کرد: توسعه گردشگری یکی از اهداف مهم برنامه‌های توسعه‌ای کشور بوده و فعالیت‌های مختلفی در این زمینه صورت خواهد گرفت از جمله یکی از آنها برگزاری رالی است. 

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کانون برگزاری رالی پاریس پرسپولیس (تخت جمشید) در 5 اکتبر برابر با 13مهر سال 93 با همکاری شرکت GTO فرانسه است. 

وی ادامه داد: مذاکرات مربوط به برگزاری این رالی آغاز شده و تفاهم نامه‌های لازم در این زمینه بسته شده است. 

ابوالقاسمی تصریح کرد: حداقل 40 ماشین در این رالی شرکت می‌کنند و برای عموم آزاد است. 

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی اظهار داشت: این رالی جنبه مسابقه‌ای ندارد و شرکت کننده‌گان در صورتی برنده خواهند شد که تمامی فاکتورهای زیست محیطی را رعایت و سوخت کمتری مصرف کنند. 

"پاسکال روستانی" مدیر عامل شرکت GTO فرانسه در ادامه افزود: خوشحال هستم که در ایران حضور دارم رالی پاریس پرسپولیس6 ماه  آینده برگزار می‌شود و 2 سال بر روی این برنامه کار شده تا به مرحله اجرا برسد. 

وی افزود: این رالی جدید بوده و به صورت رقابتی نیست در دنیای جدید برای کمتر مصرف کردن بنزین و سوخت رقابت وجود دارد ما قصد داریم در رالی پاریس پرسپولیس این موضوع رعایت شود. 

پاسکال تصریح کرد: شرکت کنندگان در این رالی از 9 کشور عبور می‌کنند و باید به قوانین و مقررات جاده‌ای کشورهای مختلف احترام گذاشته و رعایت کنند. 

مدیرعامل شرکت GTO فرانسه اظهار داشت: رالی برای تمامی اتوموبیل‌ها آزاد است و آنچه در این رالی اهمیت دارد آن است که یک راننده چگونه رانندگی کند تا سوخت کمتری مصرف کند. 

وی ادامه داد: این رالی فرصت خوبی برای رانندگان بوده که می‌توانند به ایران سفر کنند و جاذبه‌های گردشگری ایران را ببینند. 

پاسکال تصریح کرد:  این رالی  همزمان  با برپایی نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل پاریس برگزار می‌شود که صد هزار نفر بازدید کننده دارد و شرکت کنندگان در رالی با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا می‌شوند. 


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: مربوط ، مصوب ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار