رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت مردمی و خانواده گفت: یکی از چها سیاست اصلی وزیرآموزش و پرورش که مجلس به آن رای داد توسعه مشارکت های مردمی و حضور مردم در کنار آموزش و پرورش است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرضیه گُرد، بیان کرد: محور کاری ما، مشارکت های مردمی بوده و برنامه درازمدت ما، استفاده از ظرفیت های اصلی قانون مشارکت و سند تحول بنیادین است. ما به استناد سند، راهکارهای عملیاتی مشارکت ها را شناسایی می کنیم. توانمندسازی مدارس از طریق توسعه مدارس غیردولتی نیز از وظایف ما است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت مردمی و خانواده عنوان کرد: واگذاری بخشی از خدمات آموزشی  به مردم، مشارکت مردم در مدارس نیز از برنامه های درازمدت ما است. به امید خدا برای هریک از این موارد با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و ظرفیت های قانونی مصوب برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی افزود: ما از صنعت و رسانه ها باید کمک بگیریم تا ایده کارآفرینی آموزش داده شودوضمن رعایت جایگاه حاکمیتی آموزش و پرورش بخشی از خدمات را به مردم واگذار می کنیم تا در امر آموزش به ما یاری دهند.

معاون وزیر درباره مدارس غیردولتی ادامه داد: با توجه به این که رتبه بندی مدارس غیردولتی درالگوی شهریه تاثیرگذاراست بایدانجام آسیب شناسی کامل،شاخص های آن بادقت بررسی واصلاح شود.
وی ادامه داد: چون قوانین حمایتی قانون تاسیس اجرا نشد، هزینه ها بالا بوده و مردم نیز نمی توانند در این مساله مشارکت داشته باشند. بنابراین اگر بتوانیم قوانین حمایتی را احیا کنیم، هزینه مدارس کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر درباره امکانات و تسهیلات مدارس غیردولتی به گفت: قبلا به دلیل وجود توافق، آموزش و پرورش به مدارس نیرو اعزام می کرد، اما متاسفانه در 2 سال اخیر این اتفاق رخ نداده است و برخی موسسین خود تخفیفاتی قایل شدند. امیدواریم امسال حرکتی انجام دهیم تا خدمتی به فرهنگیان داشته باشیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: مشارکت ، محور ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار