وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد : کشورش نتایج همه‌پرسی کریمه را نمی‌پذیرد. ترکیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد همه‌پرسی روز یکشنبه در کریمه را که به الحاق این شبه جزیره به روسیه منجر شد، به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از روزنامه روسی «اوترا»،‌ وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد : کشورش نتایج همه‌پرسی کریمه را نمی‌پذیرد.

 "فدریکا موگرینی" گفت که کشورش نتایج همه‌پرسی کریمه را قبول ندارد. وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد: ایتالیا به همراه سایر شرکای اروپایی اش برگزاری همه‌پرسی در مورد جدایی کریمه را غیرقانونی می‌داند و از قطعنامه ای که دیروز برای بررسی در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد حمایت می‌کند.
 
خانم موگرینی افزود : هنوز هم می‌توان این مسئله را از طریق سیاسی حل کرد. 
قرار است وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل در صورتی که علائمی از بهبود وضعیت وجود نداشته باشد در مورد اعمال  تحریم علیه مردم روسیه و اوکراین  تصمیم بگیرند.


ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد همه‌پرسی روز یکشنبه در کریمه را که به الحاق این شبه جزیره به روسیه منجر شد، به رسمیت نمی‌شناسد. 

احمد داود اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه در پایان گفتگو با مصطفی کریم اوغلو رئیس اقلیت تاتار و ترک زبان کریمه به خبرنگاران گفت : ترکیه این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد و مشروع نمی‌داند. 

داود اوغلو با ابراز امیدواری از اینکه این همه‌پرسی تنش‌های جدیدی را ایجاد نکند تأکید کرد همه‌پرسی اخیر غیرقابل قبول است و تمامیت ارضی اوکراین را نقض می‌کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار