اولین مطلب که قطعا در بروز آب مروارید موثر است سن شخص است این نوع آب مروارید، به آب مروارید سالمندی معروف است و اگر فرد بتواند سلامتی، شادابی و قدرت بدنی مناسب خود را در سنین سالمندی حفظ کند حتما دیرتر به آب مروارید مبتلا می‌شود.

دکتر محمدرضا فرتوک‌زاده، متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تقریبا همه‌ی مردم و از سن 60 سالگی به آب مروارید مبتلا می‌شوند عواملی مانند قرار گرفتن در معرض "اشعه ماورا‌بنفش"، ضربه به سر، مسمومیت و شیمی‌درمانی یا پرتو درمانی در تسریع ابتلا به آب مروارید موثر هستند.

وی افزود: از علائم این بیماری می‌توان به کدورت چشم، تاری دید و تغییر شماره عینک در سنین بالای 40 سالگی اشاره کرد.

دکتر فرتوک زاده تصریح کرد: با مصرف ویتامین‌هاو غذاهای تازه، ورزش مستمر، استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه دار پرهیز از مصرف غذاهای فست‌فود فود، پرهیز از استعمال سیگار و الکل، استفاده از حفاظ برای چشم در محیط کار و عینک‌های محافظ در مقابل ضربات اجسام تیز تا حدودی می‌توان از بروز او در هنگام این عارضه جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد:درمانی به جز جراحی برای این بیماری وجود ندارد اما ورزش مکرر، سبک و همیشگی و همچنین مصرف سبزیجات تازه می‌تواند تا حدودی این عارضه را تعویق بیندازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار