روسیاالیوم در خبر فوری اعلام کرد رئیس جمهور روسیه پوتین پیشنهادات پارلمان کریمه در مورد پیوستن به روسیه را به پارلمان و دولت خود ابلاغ کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) و مجلس دومای روسیه (مجلس نمایندگان) و نیز دولت روسیه ، پیشنهادات پارلمان جمهوری کریمه و شورای قانون‌گذاری شهر سواستوپول را درمورد پیوستن جمهوری کریمه و از جمله سواستوپول به فدراسیون روسیه و نیز ایجاد دو دپارتمان اداری جدید در کشور ابلاغ کرد.

بخش مطبوعاتی کرملین امروز سه‌شنبه اعلام کرد : این اقدام رئیس جمهوری روسیه با ماده 6 قانون اساسی فدرال روسیه در مورد چگونگی پیوستن به فدراسیون روسیه و نیز ایجاد دپارتمان جدید اداری هماهنگ می‌باشد.

پارلمان کریمه روز دوشنبه مصوبه‌ای را تصویب کرده بود که بر استقلال این جمهوری از اوکراین تأکید می‌کرد. پارلمان کریمه از سازمان ملل و کشورهای جهان خواسته بود تا این جمهوری را به عنوان دولتی دارای حاکمیت مستقل بپذیرند و اینکه سواستوپول دارای شرایط ویژه باشد ؛ همچنانکه نمایندگان کریمه از روسیه درخواست کردند که با پیوستن کریمه به روسیه به عنوان "جمهوری " و موافقت نمایند.

شب گذشته پوتین قانونی را به امضا رساند که تصریح می‌کند که روسیه جمهوری کریمه را به عنوان دولتی دارای حاکمیت مستقل به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار