رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: جلوگیری از فرسایش بادی در اولویت طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی استان اردبیل است که این اقدام می‌تواند آثار مثبتی را در تقویت زیرساخت‌های کشاورزی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یوسف جهانی دیروز در نشست با اعضای مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل اظهار داشت: لازمه موفقیت در این عرصه و به ثمر نشستن طرح‌های تحقیقاتی، نیازمند همکاری‌های تنگاتنگ مروجان و کارشناسان کشاورزی با محققان و پژوهشگران دارد.

وی گفت: ما باید از طرح‌های تحقیقاتی هوشمندانه و مدبرانه در انجام بهتر امور استفاده کنیم و اجازه ندهیم در این حوزه برخی نارسایی‌ها و اختلالات اسباب نارضایتی‌ها را فراهم آورد.

جهانی خاطر نشان کرد: با به دست آمدن یافته‌های تحقیقاتی از اجرای این طرح‌ها گام‌های مهم و جدی در مسیر حفاظت از منابع آبی و خاکی برداشته شده و ما شاهد افزایش راندمان تولید محصولات به ویژه ذرت، سیب‌زمینی و گندم هستیم.

وی افزود: محققان این مرکز در حال بررسی شناسایی گونه‌های گیاهی، تیپ‌بندی و بررسی فرم رویش آنها به همراه تعیین ویژگی‌های رویش‌گاهی و تعیین نقش حفاظتی گونه‌های گیاهی مهم در منطقه هستند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یادآور شد:‌ در این مدت با مقایسه عملکرد هیبرید جدید ذرت دانه‌ای، سیکل کراس 702، 703، 715 و همچنین ارزیابی تأثیر تاریخ کاشت هیبریدهای ذرت رایج در منطقه انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، طرحهای ، تحقیقاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.