یک سناتور آمریکایی به نقل از نخست وزیر موقت اوکراین هشدار داد ارتش این کشور از تجهیزات لازم نظامی برخوردار نیست و به کمک فوری نیاز دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن تایمز، یک سناتور آمریکایی به نقل از نخست وزیر موقت اوکراین هشدار داد ارتش این کشور از تجهیزات لازم نظامی برخوردار نیست و به کمک فوری نیاز دارد.

 سناتور "جان باروسو" گفت "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین به وی گفته است این کشور به کمک حیاتی بین المللی نیاز دارد و به ویژه با توجه به اینکه رای دهندگان کریمه به شکل قاطع گسستن از اوکراین و پیوستن به روسیه را برگزیدند، آماده نبودن ارتش اوکراین مسئله آفرین خواهد بود. 

این سناتور جمهوریخواه آمریکا گفت: آنها به کمک نیاز دارند، آنها به تحریم‌ها نیاز دارند، آنها به مسدود شدن دارایی‌ها نیاز دارند؛ ارتش آنها کاملا خالی از تجهیزات است زیرا رهبر قبلی این کشور واقعا دست نشانده پوتین بود.

وی افزود: از این رو همانطور که نخست وزیر به من گفت اکنون در ارتش آنها هیچ هواپیمایی پرواز نمی‌کند، هیچ گلوله‌ای شلیک نمی‌شود و هیچ چیزی کار نمی‌کند. آنها از همه کشورها کمک می‌خواهند. آنها از جامعه جهانی می‌خواهند قدرت خود را در برابر پوتین نشان دهد. 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ممنوعیت سفر ومسدود شدن دارایی‌ها را برای 21 نفر از افرادی که در ناآرامی‌های اوکراین دخالت داشته اند، وضع کردند.

اوباما نیز حکمی صادر کرد که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تحریم‌هایی را علیه هفت مقام روسی و "هر فرد یا شرکتی که در صنایع نظامی روسیه" فعالیت داشته باشد، وضع کند. 
باروسو گفت تحریم‌ها مهم هستند اما در بلند مدت صادرات انرژی آمریکا به اروپا می‌تواند به اروپا کمک کند و غلبه روسیه بر اوکراین را تضعیف کند. 

سناتور باروسو گفت: ما باید توانایی روسیه برای بالابردن قیمت گاز طبیعی را به چهار برابر قیمتی که ما در آمریکا پرداخت می‌کنیم،کاهش دهیم زیرا بازار بسیار محدود است. به یاد داشته باشیم که اولین چیزی که روس‌ها پیش از برگزاری انتخابات در روز شنبه انجام دادند، در اختیار گرفتن کنترل تاسیسات گاز طبیعی اوکراین بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار