شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد قدرتهای بزرگ همچنان به گفتگوهای خود با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور در وین ادامه می دهند. گروه 1+5 در اولین روز مذاکرات از نتایج گفتگوها ابراز خرسندی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، فرانس24 گزارش داد در حالی که احتمال می‌رفت بحران اوکراین بر این دیدار  تاثیر داشته باشد، گفتگوهای 48 ساعته در حال برگزاری است.  مسکو که هدف مجازاتهای اتحادیه اروپا و واشنگتن قرار گرفته است، هیئتی را به وین اعزام کرده است و شرکت کنندگان می کوشند وحدت خود را حفظ کنند.

"مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون مسئول بلندپایه سیاستهای خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در این مذاکرات همواره متحد مانده ایم و امروز نیز همین طور است. من هیچ  تاثیر منفی مشاهده نکرده ام. ما به کارهای مثبت خود با حفظ وحدت ادامه می‌دهیم.

براساس این گزارش، هدف از این نشست، پایان دادن به اختلافی 10 ساله با ایران است که بر حق خود برای استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز تاکید دارد.
 
گفتنی است، در ماه نوامبر گذشته دو طرف توافقنامه ای شش ماهه و موقت به دست آوردند. مذاکره کنندگان می‌کوشند این توافق موقت را تا بیستم ژوئیه به توافق نهایی تبدیل کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار