نائب رئیس مجلس دومای روسیه گفت : مجلس دومای روسیه برای تصویب معاهده الحاق کریمه و سواستوپول به روسیه در روز جمعه برنامه ریزی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، نائب رئیس مجلس دومای روسیه گفته‌است : مجلس برای تصویب معاهده انضمام کریمه و شهر سواستوپول به روسیه در روز جمعه برنامه ریزی نموده است.

وی امروز خطاب به خبرنگاران گفت : همکاران من تمامی تلاششان را بکار خواهند بست تا بتوانیم این معاهده را در روز جمعه به تصویب برسانیم و روند صدور قانون اساسی شروع گردد تا همکارانمان نیز در مجلس سنا وظیفه خود را در این رابطه انجام دهند.

وی گفت : مجلس دوما روز جمعه جلسه ای خواهد داشت و شورای فدراسیون نیز جلسه دیگری همزمان با نشست مجلس دوما خواهد داشت.

وی گفت : نمایندگان روسیه امروز چهارشنبه با همتایانشان در کریمه گفتگوهایی در رابطه با تصویب این معاهده خواهند داشت .

از سوی دیگر بخش مطبوعاتی دادگاه قانون اساسی روسیه اعلام کرده است که روز گذشته این دادگاه درخواستی را از سوی رئیس جمهور روسیه درباره ارزیابی میزان قانونی بودن معاهده پیوستن کریمه به روسیه دریافت کرده است و این دادگاه نیز بدون برگزاری جلسات علنی دراین باره تصمیم گیری نموده است.

طبق قانون روسیه برای الحاق کشوری خارجی به روسیه ، باید رئیس جمهورکشور به پارلمان و دولت این مسأله را ابلاغ نماید و درصورت ضرورت ، مذاکرات و مشاوره هایی نیز انجام پذیرد. پس از این مرحله طبق قانون روسیه ، رئیس جمهور به دادگاه قانون اساسی ابلاغ می‌نماید تا میزان قانونی بودن معاهده پیوستن را بررسی نموده و میزان مطابقت آن را با قانون اساسی روسیه اعلام نماید و در صورت موافقت دادگاه قانون اساسی با معاهده پیوستن یک کشور خارجی به روسیه ، به مجلس دوما برای تصویب همراه با پیش نویس قانون اساسی ویژه‌ای برای ایجاد یک واحد اداری جدید در روسیه به مجلس دومای روسیه ابلاغ می‌گردد.

در صورت موافقت دو مجلس پارلمان روسیه (دوما و شورای فدراسیون روسیه) اصلاح قانون اساسی انجام می‌پذیرد ، چراکه یک واحد اداری جدید اضافه گردیده است.

شایان ذکر است که کریمه و سواستوپول قرار است به روسیه به عنوان دو واحد اداری جدید ملحق گردند و سواستوپول قرار است به عنوان شهری با در زیر مجموعه روسیه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، کریمه ، دوما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار