باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با رد مداخله نظامی این کشور در اوکراین ، بر استفاده از دیپلماسی در حل بن بست بین آمریکا با روسیه برسر شبه جزیره کریمه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، اوباما در مصاحبه با شبکه ان بی سی افزود :« ما قصد نداریم درگیر اقدام نظامی در اوکراین شویم.»

وی که تحریم هایی را علیه 11 مقام روسی و اوکراینی اعمال کرده است تصریح کرد آمریکا به تلاش های دیپلماتیک برای فشار بر روسیه با هدف کاهش کنترل این کشور بر منطقه کریمه در جنوب اوکراین ادامه خواهد داد.

اوباما گفت : « راه بهتری وجود دارد اما من فکر می کنم حتی اوکراینی ها نیز اذعان دارند که درگیری نظامی ما با روسیه اقدامی مناسب نخواهد بود و به سود اوکراین نیست.»

در همین حال سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه هشدار داد آمریکا آماده اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه روسیه برسر « تجاوز » و « اقدامات تحریک آمیز » در اوکراین است.

سامانتا پاور با اشاره به مناطق شرقی اوکراین، طی مناظره ای در خصوص اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت :« آنچه در کریمه روی داد نباید در دیگر بخش های اوکراین تکرار شود ».

پاور در نیویورک گفت :« یک دزد می تواند مالی را بدزدد، اما این اقدام حق مالکیت را به دزد اعطا نمی کند ».

وی افزود :« آنچه روسیه انجام داده است از لحاظ قانون، از لحاظ تاریخ، از لحاظ سیاست، نادرست و خطرناک است ».

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد ضمن حمایت از پاور، گفت :« تصرف یک سرزمین با توسل به زور یا حتی فقط تهدید به انجام دادن آن، موجب به رسمیت شناخته شدن نخواهد شد ».

وی ابراز امیدواری کرد جامعه بین المللی از روسیه بخواهد این اقدامات و مانورهای خود را متوقف کند و بر لزوم این که مسکو کانال های ارتباطی مستقیم را با کیف بگشاید، تاکید کرد.

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد :« ما همچنان روسیه را به منطق دعوت می کنیم ».
ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به این دعوت پاسخ نداد و در عوض یکبار دیگر همه پرسی شبه جزیره کریمه برای جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه را توجیه کرد.
انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار