رییس ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران با بیان اینکه به طورحتم در ایام نوروز پایتخت، به دلیل نبود ترافیک و داشتن هوای پاک‌، متفاوت از سایر فصول و روزهاست، اظهار کرد : شهرداری تهران برای این ایام برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته که در این راستا به تهرانی ها و مسافران نوروزی پیشنهاد می کنیم در تعطیلات نوروزی تهران گردی را تجربه کنند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین زارع‌صفت با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های گردشگری،طبیعی، تاریخی و مذهبی پایتخت معرفی شود، افزود : نوروز 93 فرصتی است تا از آن برای معرفی تهران به عنوان یک مقصد گردشگری استفاده کنیم.

رییس ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران همچنین با اعلام اینکه امسال مساجد تهران و امامزاده‌های آن بیش از سال‌های قبل مهیا خواهند بود، به تقارن تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه، شهرداری اشاره کرد و گفت: این تقارن سبب شده که امسال مبحث" گردشگری مذهبی" را نیز در برنامه‌های گردشگری پایتخت لحاظ می کنیم به طوری که هم شأن این ایام برنامه‌های گردشگری را برپا کنیم.
 
زارع‌صفت افزود: تلاش شده که با توجه به سلایق شهروندان، ظرفیت‎های پایتخت و لزوم حفظ شأن ایام فاطمیه مسیرهای ترکیبی برای استفاده کنندگان از تورهای گردشگری تعریف شود.
وی اظهار کرد:15تور نیم‎روزه و 5 تور یکروزه با همکاری آژانس‌های منتخب ـ که از سوی اداره کل میراث و گردشگری استان تهران و با صلاحدید آنها تعیین شده‌اند ـ در نظر گرفته شده است.

به گفته زارع صفت ،همزمان با ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی با همکاری روحانیان ،ایستگاه‌های "نسیم بهشت"در سطح شهر راه اندازی شده تا امکان پاسخگویی به سوالات شرعی و اطلاعات مذهبی مسافران وجود داشته باشد.
 
وی همچنین به استفاده از ظرفیت سراهای محله در374 محله تهران اشاره و تصریح کرد: این سراها، یک مبدأ برای تورهای گردشگری محسوب می‌شوند.

زارع‌صفت با بیان اینکه دارندگان «تهران‌کارت» در تعطیلات نوروزی می توانند از تخفیفات ویژه در حوزه گزدشگری شهر تهران بهره مند شوند، در این باره توضیح داد: تهران کارت دو سال است که از سوی شهرداری تهران همزمان با نوروز توزیع می شود تا گردشگران تهران از امکانات خاصی برخوردار شوند به طوری که دارندگان تهران‌کارت می‌توانند از تخفیف ویژه موزه‌ها،خدمات شهرداری ،حمل و نقل عمومی و... تا سقف 70 درصد و حتی رایگان بهره‌مند شوند.

وی نحوه دسترسی شهروندان و مسافران نوروزی به این امکان را مراجعه به ایستگاه های اطلاع رسانی نوروزی شهرداری تهران در سطح شهر عنوان کرد و گفت: آنچه را که مسافران و شهروندان نیازمند اطلاع از آن هستند در این ایستگاه ها ارائه می شود ، مردم در 100نقطه تهران امکان دسترسی به ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی را دارند و می توانند از این محل کتابچه‌های راهنما و نقشه‌های گردشگری به همراه بسته‌های فرهنگی تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: امسال نقشه گردشگری تهران تکمیل شده است و در این راستا علاوه بر نقشه، کتابچه گردشگری مناطق 22گانه تهران و پیوست‌های روزنامه همشهری هم در راستای کمک به گردشگران برای معرفی مسیرهای گردشگری نوروزی در اختیار افراد قرار دارد.
زارع‌صفت درباره برنامه تورهای نوروزی هم گفت: شهروندان برای اطلاع از برنامه ‌تورها، چگونگی ثبت‌نام واستفاده از سایر خدمات گردشگری شهری تهران می‌توانند با سامانه 137 به عنوان پل ارتباطی شهرداری با شهروندان تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 200نفر به صورت شبانه‌روزی در این سامانه پاسخگوی سوالات شهروندان و مسافران خواهند بود، تاکید کرد: برای ارایه اطلاعات بهتر به مسافران و شهروندان دوره‌های آموزشی برای همکاران 137 برگزار شده است.
 
رییس ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران همچنین از تعیین 20 مسیر گردشگری به عنوان تورهای نیم‌روزه و یک‌روزه خبرداد.
 
مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران درباره وضعیت اسکان مسافران نوروزی در پایتخت نیز اظهار کرد: پیش بینی ما این است که از حیث اسکان مشکلی نداشته باشیم و در این راستا تلاش شده برای مسافران گذری که به طور موقت در تهران اقامت می‌کنند چادرهای اسکان در10نقطه برپا شود.

زارع صفت همچنین از هماهنگی شهرداری تهران با آموزش و پرورش خبر داد و گفت : به سایر مسافرانی که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیستند نیز خدمات اسکان ارائه شود.

وی یادآور شد: البته در مبادی ورودی شهر این ایستگاه‌ها به عنوان "اتراقگاه های موقت" با همکاری سایر ارگان‌ها همچون هلال احمر،اورژانس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و پلیس راهور خدمات کامل‌تری را به مسافران نوروزی ارایه خواهند کرد.

رییس ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران همچنین به همکاری پایانه‌های مسافربری در ایام تعطیلات اشاره و بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی به همراه پخش آثار سمعی و بصری در درون اتوبوس‎های مسافری از جمله فعالیت‌های در نظرگرفته شده است.
وی حرم مطهر امام راحل (ره) را نیز یک مقصد گردشگری ویژه معرفی و اظهارکرد: برای مسافران و زائران این حرم نیز با همکاری تولیت آستان مطهر برنامه‎های ویژه‌ای از جمله کمپ اسکان، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، اجرای برنامه‌های مناسبتی و... در نظر گرفته شده است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نوروز ، گردشگر ، ایستگاه ، بهشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار