حاشیه‌های رادیو تلویزیون در اردیبهشت سال ۹۲؛

شهر به دست بازیگران افتاد/ جمعه ایرانی متوقف شد

دانیال عبادی، افسانه بایگان، امین زندگانی از جمله بازیگرانی بودند که در کاندیداتوری شورای شهر ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در اردیبهشت ماه سال گذشته، رادیو و تلویزیون با اتفاقات خوب و بد همراه بود.  
 
بنابراین گزارش مهم‌ترین رویداد اردیبهشت ماه، کاندیداتوری چهره‌های برجسته سینما و تلویزیون برای شورای شهر بود.  
 
امین زندگانی، امید زندگانی، افسانه بایگان، دانیال عبادی، داریوش مهرجویی تعدادی از هنرمندان بودند که برای شوراهای شهر کاندیدا شدند.  
 
سری جدید برنامه رادیویی "جمعه ایرانی" به دلیل بروز مشکلاتی با واحدهای نظارتی متوقف شد.  
 
سعید توکل تهیه کننده برنامه جمعه ایرانی در خصوص توقف این برنامه گفت: سری جدید جمعه ایرانی به دلیل بروز مشکلاتی که با واحدهای نظارتی داشتیم متوقف شد.  
 
ضبط جمعه ایرانی پس از دو ماه وقفه از سر گرفته شد، اولین ضبط برنامه رادیویی جمعه ایرانی در سال جدید در حضو مردم و به مناسبت میلاد حضرت امیرمومنان علی (ع) و روز پدر بود.  
 
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در منزل پدری ابوالفضل پورعرب در جنوب تهران حضور یافت و ضمن عیادت از این بازیگر مشهور سینمایی ایران، در جریان وضعیت سلامتی و روند درمانی وی قرار گرفت. هم چنین رئیس‌جمهور نسبت به پیگیری‌های لازم جهت تسریع در روند درمان و بهبود سلامتی وی تاکید کرد.  
 
در دیگر رویدادهای اردیبهشت ماه، مدیر شبکه اول سیما در نشستی که با خبرنگاران داشت بیان کرد: از نظر معنی برای حضور فرزاد جمشیدی در شبکه اول سیما وجود ندارد، او می‌تواند در تلویزیون حضور داشته باشد و هیچ حکم قضایی برای ما نیامده است.  
 
با توجه به انتخابات ریاست جمهوری صدا و سیما برای این روز‌ها ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دید.  
 
در نشست شورای مدیران معاونت سیما با حضور عزت الله ضرغامی ویژه برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌ها بررسی شد. ویژه برنامه‌های انتخاباتی سیما در محورهای نمایشی، ‌ گفتگو محور، جنگ‌های شاد و جذاب، مستند، مسابقه و انیمیشن تهیه شد.  
 
هم چنین با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، معاونان، مدیران، ‌کار‌شناسان و دست اندرکاران انتخابات در رسانه ملی از وبگاه انتخابات در صدا و سیما با نام اراده ملی به آدرس www. eirib. ir رونمایی شد. این وبگاه به همت رسانه مجازی صدا و سیما آماده شد.  
 
در سی و یکمین نشست افق رسانه سید عزت الله ضرغامی گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری به طور کامل برنامه‌ریزی کردیم. برای هر نامزد، ‌حداقل شش ساعت برنامه تلویزیونی و چهار ساعت برنامه رادیویی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارک دیده شده است.  
 
سال ۹۲، رادیو ۷۳ سالگی خود را جشن گرفت. اولین فرستنده رادیو در ایران در چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۱۹ در تهران با نام رادیو تهران آغاز به کار کرد. این رسانه شنیداری از یک شبکه چند ساعته با برنامه‌هایی محدود کار خود را آغاز و پس از ۷۳ سال با شبکه‌های متنوع فعالیت می‌کند.  
 
اهالی رادیو و رسانه در محل باغ موزه قصر ۷۳ سالگی این رسانه را جشن گرفتند. در این مراسم محمد حسین صوفی اعلام کرد که به دنبال راه اندازی یک شبکه رادیویی تلویزیونی (رادیوی بصری) هستند.  
 
نادر طالب‌زاده در مستندی به نام مه‌مان کلمبیا به بررسی سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک و بازتاب سخنان او در دانشگاه کلمبیا پرداخت که از شبکه مستند پخش شد.  
 
فیلم تلویزیونی تعبیر خواب در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های پلیسی روسیه سه جایزه گرفت. تعبیر خواب به کارگردانی «رضا دادویی» از سوی کمیته داوران جایزه ویژه هیئت داوران و تندیس بلورین به همراه لوح تقدیر را دریافت کرد که در آن شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.  
 
محمدحسین صوفی معاون صدا طی حکمی «شهریار ضیاء آذری» را به عنوان مدیر جدید شبکه رادیویی تهران منصوب کرد، پیش از این محمدجهانی مدیر این شبکه بوده است.  
 
رئیس سازمان صدا و سیما در نشستی با دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کرد.  
 
در دیگر رویداد اردیبهشت ماه ۹۲، «رادیو هفت» پس از وقفه‌ای چند هفته‌ای به مناسبت روز مادر، روز معلم و روز خلیج فارس با ویژه برنامه‌هایی به تلویزیون برگشت.  
 
رادیو نمایش به مناسبت هفته بزرگداشت تئا‌تر، ۷ تئا‌تر رادیویی را در خانه هنرمندان برگزار کرد.  
 
برنامه رادیویی «صدای ایران» به مناسبت روز ملی خلیج فارس که در شبکه استانی صدای خلیج فارس تولید شده، همزمان از کلیه مراکز استانی صدا و سیما پخش شد.  
 
همچنین رادیو دانش بر روی گیرنده‌های دیجیتال، این رادیو سراسری شد.  
 
شهرداری شاهرود از عوامل تولیدکننده مجموعه تلویزیونی «یلدا» ساخته «حسن میرباقری» و محصول مرکز سیمافیلم تقدیر کرد.  
 
دو مستند «برکت» و «فریاد هلن» از تولیدات رسانه ملی به جشنواره شوالیه روسیه راه یافت.  
 
همچنین، دو اثر از تولیدات رسانه ملی به نوزدهمین جشنواره تلویزیونی شانگهای چین راه یافت. فیلم تلویزیونی «حتی اگر شب باشد» به کارگردانی منیر قیدی تولید شبکه چهار و مستند «خدای خانه» به کارگردانی «فضل الله تاری» تولید مرکز فارس در جشنواره تلویزیونی شانگهای چین به نمایش درآمد.  
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در دیدار با ولد بوک از موضع اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در محکومیت قطع سیگنال‌های ماهواره‌ای صدا و سیما قدردانی کرد.  
 
همچنین در این دیدار قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما پس از گفتگو با مدیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در جده توافقنامه همکاری امضاء کردند.  
 
در مراسم بزرگداشت روز زن با حضور رئیس سازمان صدا و سیما از «بتول جنیدی» مادر چهار شهید دفاع مقدس و بانوان نمونه رسانه ملی در حوزه‌های مختلف و فعالیت‌های هنری از جمله مریلا زارعی بازیگر مجموعه «کلاه پهلوی» و مهرانه مهین ترابی تقدیر شد.  
 
۱۶ اردیبهشت چهارمین سالروز درگذشت پیمان ابدی بدلکار سینما و تلویزیون بود. در اردیبهشت ماه سال ۸۸ پیمان ابدیهنگام اجرای بدلکاری در فیلم تلویزیونی «چشم‌های نامحسوس» که مربوط به اتوبوسی می‌شد، اتوبوس به دره‌ای سقوط می‌کند و آن صحنه به پلان آخر این بدلکار تبدیل می‌شود.  
 
رضا رضایی به خواسته خود همزمان از مدیریت شبکه‌های ایران صدا و رادیو فصلی کناره گیری کرد. رضایی از تابستان سال ۹۱ مدیریت رادیو فصلی را عهده دار شد و این رادیو به صورت فصلی با نام‌های مختلف فعالیت کرد، همچنین او در سال ۹۰ با حکم صوفی معاون صدا، مدیر جدید رادیو ایران صدا معرفی شد. رضایی پیش‌تر به عنوان مدیر روابط عمومی معاونت صدا و مشاور معاون صدا در رادیو مشغول به کار بود.  
 
در دیگر رویداد اردیبهشت ماه سال ۹۲، مستند خسرو شکیبایی با نام «ساکن صحرای سکوت» با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون در مجموعه فرهنگی پردیس قلهک نمایش داده شد.  
 
«فرهاد عمر» مدیر شبکه آفریقایی اسلام تی وی، از شبکه پرس تی وی بازدید کرد و گفت: «پرس تی وی» یکی از شبکه‌های خبری توانمند و تاثیرگذار در دنیای رسانه‌ها است.



انتهای پیام/اق
برچسب ها: تلویزیون ، حاشیه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار