شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه 2 گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی ادارات این ناحیه در گزارش عملکرد سالیانه به ترتیب خدمات شهری 95 درصد، فضای سبز 80 درصد، فنی عمرانی 82 درصد، حمل و نقل ترافیک 64 درصد و اجتماعی و فرهنگی 49 درصد بود.

علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: از پروژه‌های مهم این ناحیه در سال 92 احداث مخزن آبیاری فضای سبز، احداث تره‌بار، کول‌گذاری و خرید و نصب 30 عدد مخزن و زیرمخزنی بود.  
 
وی افزود: تجهیز سرای محله شهرک بوعلی با توجه به اینکه سرای محله جدید در حال ساخت است در حد امکانات اولیه صورت گرفته است و روکش آسفالت در سعادت‌آباد و جدول‌بندی‌ها اجرا شده است.  
 
علیرضا جعفری در ادامه تصریح کرد: پیاده‌روسازی در ضلع شمال بلوار مدیریت و آسفالت در بلوار اصلی سعادت‌آباد و نهر و جدول‌بندی در علامه جنوبی ضلع جنوب خیابان 28 شرقی و پیاده‌روسازی آن نیز انجام شد.  
 
وی در خصوص فعالیت‌های فضای سبز ناحیه یک منطقه 2 در سال 92 اظهار داشت: بازپیرایی بوستان مدیریت و بازپیرایی سرویس بهداشتی پارک ستایش و خرید و نصب 150 عدد مخزن وزیر مخزنی نیز انجام شد.  
 
وی در خصوص اقدامات فنی عمران سال 92 این ناحیه بیان داشت: احداث تک‌جدول، پیاده‌رو، مرمت کف نهر، تعمیر جدی، احداث پیاده‌رو، جدول کاری، آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت در محله اسلام‌آباد نیز صورت گرفته است و در فضای سبز این ناحیه نیز نورپردازی و تامین روشنایی برای زمین بازی کودکان زیر پل ولایت و ایجاد فضای سبز مقابل ورزشگاه زیر پل ولایت از دیگر اقدامات سال 92 است.  
 
شهردار ناحیه یک منطقه 2 در خصوص اقدامات فرهنگی و اجتماعی پل ولایت و ایجاد فضای سبز مقابل ورزشگاه زیر پل ولایت از دیگرا قدامات سال 92 است.
 
شهردار ناحیه یک منطقه 2 در خصوص اقدامات فرهنگی و اجتماعی محله اسلام‌آباد افزود: احداث زمین چمن مصنوعی، تکمیل نواقص سرای محله، بازسازی زمین چمن و کمک به توسعه مساجد درمسجد شهید چمران نیز اجرا شد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: اجرای چهار عدد برج نوری و ساماندهی و جمع‌آوری مشاغل مزاحم در ابتدای خیابان شهیدمفیدی و حفظ و گسترش فضای سبز در قطعات جنوبی پارک ایرانیان و خرید و نصب 30 عدد مخزن و زیر مخزنی از دیگر برنامه‌های سال 92 بود و در محله درکه کمک به توسعه مدارس دولتی و کمک به توسعه امام‌‍اده سید والی مرحله درکه و کمک به مساجد علی‌بن ابی‌طالب و مسجد جامعه درکه هم‌اکنون درمرحله پرداخت است.
 
شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه 2 در ادامه افزود: در حوزه خدمات اجتماعی در سال 92 تعداد 30 عددجمع‌آوری بی‌خانمان، 30 عدد اردوی زنان سرپرست خانوار، حدود 60 نفر زنان سرپرست خانوار، 100 خانواده نیازمند و 30 عدد جمع‌آوری ؟ درمنطقه 2 را داشتیم.
 
علیرضا جعفری تصریح کرد: اعزام اردوی مشهد 4 مورد، اعزام اردوی یک روزه 8 مورد و 85 سفر راهیان نور را برگزار کردیم.
 
علیرضا جعفری یادآور شد: همچنین در خانه‌های تسنیم ناحیه یک منطقه در سالی که گذشت 40 کانون دختران، 34 کانون نخبگان، 35 کانون هنرمندان، 40 کانون ایثارگران، 35 کانون همیاران محبت و 25 کانون قرآن پژوهان تشکیل شد.
 
وی افزود: همچنین در سال 92 اردوهای یک روزه 40 مورد به امام‌زاده‌ها، بوستان‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی برده شد.
 
شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه 2 در ادامه خاطرنشان شد: بازدید میدانی که در سال 92 انجام شد 9 عدد در شهرک بوعلی، 9 عدد سعادت‌آباد، 9 عدد از مدیریت، 9 بازدید میدانی از بلوار دریا، 7 عدد از اسلام‌آباد، 9 عدد از کوهسار و 8 عدد از درکه انجام شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین از وظایفی که در حوزه خدمات شهری انجام شده است کنترل رفع سد معبر در ناحیه، شناسایی و رفع خطر از املاک فرسوده و متروکه، پاکسازی زمین متروکه در سطح ناحیه، شناسایی نقاط آب‌گیر و حساس، کنترل ونگهداری قنوات و کانال‌ها، نظارت بر نگهداری مبلمان شهری، جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و اقدامات لازم برای آمادگی و مقابله با خطرات و  حوادث غیر مترقبه طبیعی و غیر طبیعی از قبیل سیل، زلزله و آتش‌سوزی است.
 
علیرضا جعفری در پایان خاطرنشان کرد: مقایسه طرح‌های انجام شده در 9 ماهه نخست سال 92 در مقایسه با سال 91 از لحاظ خدمات شهری شامل افزایش تعداد 250 عدد مخزن مکانیزه درسطح محدوده، نصب کاور فلزی بر روی تمامی مخازن موجود در راسته‌های تجاری، شناسایی تمامی بیماستان‌ها و درمانگاه‌هایی که با سازمان مدیریت پسماند جهت حمل زباله‌های عفونی و بیمارستانی قرار دادبسته‌اند و افزایش سه بلوک از کوی فراز و شهرک بوعلی ؟ پیمانکار جهت رفت و روب و شست شو است همچنین درحوزه زیباسازی افزایش 42 عدد پایه پرچم از 318 عدد به 360 عدد، افزایش تعداد 3 عدد بیلبورد سیمانی از 19 عدد به 22 عدد بیلبورد درسال 92 و افزایش 7 عدد پرتابل بوده است.
 
در حوزه محیط زیست توزیع هزار و 760 عدد مخزن دو قلو ویژه پسماند خشک به مجتمع‌های مسکونی واقع در ریاضی بخشایش، افزایش تعداد کانکس‌های بازیافت از 2 واحد به 3 واحد در بوستان دلاوران و افزایش 30 درصدی کنترل عوامل غیر مجاز تفکیک زباله بود.
برچسب ها: شهردار ، عمرانی ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار