مدیرکل راه آهن خراسان گفت: روزانه به طور متوسط 87 رام قطار مسافری به صورت رفت و برگشت 48 هزار و 500 نفر را در شبانه روز جابه جا می کنند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته از نظر ظرفیت 7 درصد رشد دارد.

 

 سید محمد ضیائی مهردر گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه از 25 شهر و مرکز استان در سطح کشور در این ایام به سمت مشهد قطار مسافربری مستقیم به صورت رفت و برگشت وجود دارد گفت:بالغ بر 2500 نفر از پرسنل بخش های دولتی و خصوصی در این ایام به صورت کامل و آماده تا آخر ایام پیک شلوغی مشهد به زائران علی ابن موسی الرضا خدمت رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز  به منظور جابه جایی سریع ت رمسافران سرعت قطارها در مسیر مشهد-تهران از 120 کیلومتر به 140 کیلومتر در ساعت افزایش و زمان سیر آن نیز به مدت دو ساعت کاهش یافته است.

ضیائی مهر افزود: افزایش سرعت در مسیر مشهد-تهران را دو خطه بودن و استاندارد بودن خطوط ریلی آن اعلام کرد و افزود این امر سبب شده است تا امکان افزایش سرعت تا 160 کیلومتر در ساعت د راین مسیر وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد:کل مرخصی های پرسنل های قطار شهری در این ایام لغوشده است و ما سعی کرده ایم ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی را هم در داخل قطار ها و هم در داخل ایستگاهها بهتر کنیم.

او در مورد نظارت های راه آهن بر عملکرد شرکت های مسافربری اظهار داشت:اکیپ های نظارتی راه اهن دائما در داخل قطارها و ایستگاهها بر کار شرکت های مسافرتی نظارت داشته و سعی می کنند که بر اساس برنامه های پیش بینی شده فعالیت های لازم را انجام دهند./س 
برچسب ها: قطار ، مشهد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.